20 Gulden

vbimport

'k Was vandaag mijn slaapkamer aan het opruimen en kwam een bankbiljet van Fl 20,- tegen. Het is een biljet met de Moerdijkbrug als afbeelding.

Heeft iemand enig idee hoeveel dit briefje waard is?

is het geen €uro-biljet?

zo niet, zo zie je maar hoe lucratief het is om je kamer zelf op te ruimen dan een huishoudster in te huren / je broertje dwingen…

Originally posted by skydyr
[B]'k Was vandaag mijn slaapkamer aan het opruimen en kwam een bankbiljet van Fl 20,- tegen. Het is een biljet met de Moerdijkbrug als afbeelding.

Heeft iemand enig idee hoeveel dit briefje waard is? [/B]

7 jaar cel als je het zou uitgeven

1 cent als oud papier (mits het een kilo weegt)

Zeker een carnavalsbriefje of zo , ik heb ergens ook nog een briefje van 11 liggen

Originally posted by Mr. Belvedere
Zeker een carnavalsbriefje of zo , ik heb ergens ook nog een briefje van 11 liggen

Nee het is geen carnavalsbriefje…

Hoe oud is dat briefje??
Kan het geen speciale oplage ofzo zijn?? net als toen met dat zilveren tientje.

Originally posted by VVLI - Tang
Hoe oud is dat briefje??
Kan het geen speciale oplage ofzo zijn?? net als toen met dat zilveren tientje.

Er staat wel een datum op, nl 9 mei 1945. Ik weet niet of dit de datum is dat het biljet gemaakt is.

'k Heb al uren op het net zitten zoeken, maar dit briefje kan ik nergens vinden…

Ik heb er ook nog een gehad.
Heb ik mijn sigaar mee aangestoken.

Was niets meer waard, maar je mag het altijd opsturen naar mij ik zal er de oudpapier waarde voor terug geven

Originally posted by skydyr

'k Heb al uren op het net zitten zoeken, maar dit briefje kan ik nergens vinden…

Loop gewoon even bij de lokale munthandelaar binnen anders…die kan je dat zo vertellen.

Leg em eens op je scanner, ik wil hem wel eens zien… :cool:

Het door u genoemde biljet - met als uitgiftedatum 7 mei 1945 - is niet meer in te wisselen bij de Nederlandsche Bank. Het biljet heeft wellicht een verzamelaarswaarde, maar hiervoor verwijs ik u naar een muntenhandelaar.

Met vriendelijke groet,

Bathurst

De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie en Informatie
Telefoonnummer: 020 - 524 3411
Faxnummer: 020 - 524 2228

Waarde op dit moment mits gaaf en ongeschonden ongeveer €30,00

nu we het toch over “rare” bankbiljetten en munten hebben: ik heb een soort “zilveren” stuiver liggen (jaar: 1991). hij heeft dus niet het normale koperen uiterlijk, maar is van hetzelfde materiaal als het dubbeltje en het kwartje. is dit ding nep, of een “misprint”, of…???

En hier is ie dan…

jammer voor je dat 'ie niet in “mint condition” is, maar wel stoer om te hebben :cool:

gaaf man!

Weet niemand een site over waardes van oude valuta?

Goh! grappig!:wink:

Ik zou 'm lekker bewaren… Altijd leuk voor later! Je kan hem altijd nog ten gelde maken door hem te verkopen aan een liefhebber. Hoe langer je wacht, hoe meer je zal krijgen!

Mijn advies: Leg hem lekker in je kluisje bij de bank…

P.S. toch gek, ik heb altijd gedacht dat “'t geeltje” afkomstig was van een oud “geel” briefje van vijfentwintig gulden! Zit ik er toch naast!:confused:

Originally posted by Crazy Bob
nu we het toch over “rare” bankbiljetten en munten hebben: ik heb een soort “zilveren” stuiver liggen (jaar: 1991). hij heeft dus niet het normale koperen uiterlijk, maar is van hetzelfde materiaal als het dubbeltje en het kwartje. is dit ding nep, of een “misprint”, of…???

Euh…, die maakte wij vroeger op school door middel van electrolyse. Altijd leuk die proefjes!:smiley:

ff naar een munthandelaar gaan…gewoon ff in de gouden gids kijken voor 1 bij jou in de buurt. Zal vast iets waard zijn neem ik aan

Originally posted by pietpaulusma
ff naar een munthandelaar gaan…gewoon ff in de gouden gids kijken voor 1 bij jou in de buurt. Zal vast iets waard zijn neem ik aan

Originally posted by Bathurst

En waar heeft u deze informatie gevonden?