2 x 128 +256 MB = 1 MOBO + CPU MINDER :(:(

vbimport

Ik heb een groooooooot probleem. Ik heb geheugen erbij gekocht en en geplaatst in mijn pc. Stekker er in, en dan start ik hem op…

EN weer uit… Het stonk wel behoorlijk en nu is misschien mijn mobo + cpu verrot???

HD werkt wel, andere twee dimmetjes werken ook. Ik heb ze getest in de pc waarop ik nu mee internet.

Hoe kan dit nou gekomen zijn? Kom dat door mij, heb ik de dimmetjes er verkeerd ingezet?

Of kan het aan het nieuwe dimmetje liggen, die al kapot was en dus het mobo + cpu opblies…

EN dan nog iets, hoe weet ik of ze zijn overleden… Ze hebben iig geen hartslag meer…

Gloeiende g**** **** ********* *********** *********** zooi dat het is. Nou ja, weet ik weer waarvoor ik werk. Maar toch, het is niet leuk :(:(:frowning:

Ik post zo nog wel een foto van de dimm, die overigens is “doorgebrand”.

laterz,

lijkt me wel vergezocht dat door dat dimmetje heel je pc naar de kloten is, als ie er verkeerd inzit, dan start ie niet eens op, en krijg je verschillende bieps te horen. Misschien per ongeluk een kabel te veel uitgetrokken ofzo

btw die foto wil ik wel is zien

Ik weet wel zeker dat ik niet een kabel heb uitgetrokken, en hier zijn de foto’s…

Die is dus helemaal zwart, die pin. En aan de onderkant ook…
Maar ik denk dus wel dat mijn mobo + cpu naar de container kan…

Er brandt wel een led-je op mijn mobo als de stroom kabel er inzit, maar start verder niet op… :frowning:

krijg de pics niet te zien

Originally posted by eMiNeM
[B]Ik weet wel zeker dat ik niet een kabel heb uitgetrokken, en hier zijn de foto’s…

Die is dus helemaal zwart, die pin. En aan de onderkant ook…
Maar ik denk dus wel dat mijn mobo + cpu naar de container kan…

Er brandt wel een led-je op mijn mobo als de stroom kabel er inzit, maar start verder niet op… :frowning: [/B]

Ze doen het anders wel gewoon hoor !
Ik had ze vanmiddag al gezien …

Jammer dat je ze niet kan zien btw, maar het ziet ook niet goed uit, mattel007

Probeer je bios eens te resetten (mbv de bios reset jumper op je mobo)…

Ik kan me voorstellen dat heeeeeeeel misschien je mobo naar de haaien is door een vals contact ofzow op een DIMM bank, maar ik denk dat je CPU het wel heeft overleefd hoor…

Wat voor mobo is/was het?

Originally posted by Dee-ehn
Probeer je bios eens te resetten (mbv de bios reset jumper op je mobo)…

Ik kan het proberen… Laat het wel weten of er weer een teken van leven komt

Wat voor mobo is/was het?

Ik had een Athlon Classic op SLOT A en die wordt al een tijdje niet meer gemaakt. Het was trouwens een Athlon 750…

En Mattel, als je de foto’s nog niet kunt zien, een pin is gewoon helemaal zwart geworden en de dimm stinkt behoorlijk.

Bij Computerland zeiden ze net dat het voor 99% zeker was dat het zooitje nu niets meer waard is…

Ik reset de bios nu en ik kijk wel of er iets gebeurt. Keep ya fingers crossed…

damn hij is echt kapot… De fans van de cpu slaat heel even, 0,5 sec aan, en gaan dan weer uit. Kan het zijn dat ik de voeding heb opgeblazen i.p.v. mobo+cpu?

Ow kut, had ik maar geen geheugen gekocht. Maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont he.

Weet iemand waar ik goedkoop, en ik bedoel dus goedkoop, mijn een nieuw mobo + cpu kan halen? Zal wel in Duitsland worden, maar ik heb daar nog familie wonen dus, een " mooi " excuus om effe langs te gaan.

Wil wel weer een athlon en heb nu nog maar 256 mb over. PC-133. Dus een mobo + cpu @ 133 voor niet te veel geld. Ik kom dan zeker op zo’n 700 a 800 piek uit zeker…???

F*** zooi. [ geen gevloek meer op het forum he, nieuwe regels dus daar houd ik me dan maar aan, maar jullie kunnen het wel raden wat ik zoal denk nu]

laterz misschien…

tja, ziet er niet echt gezond uit. Je kan proberen de schuld op de dimms te steken, met vergoeding voor de geleden schade, maar of dat gaat helpen, denk ik niet

[B]
damn hij is echt kapot… De fans van de cpu slaat heel even, 0,5 sec aan, en gaan dan weer uit. Kan het zijn dat ik de voeding heb opgeblazen i.p.v. mobo+cpu?

[/B]

Wel, ik kan natuurlijk niet uit ondervinding spreken, alleen je wat raad proberen te geven. Compuland zei dat voor 99% die compu niets meer waard was. Ik neem dus aan dat zij je pc dan getest hebben met de onderdelen. Als daar niks in werkt, is het moeilijk om uit te zoeken, of het wel werkt of niet. Ik zou dan ff vragen aan die compu winkel om die desbetreffende apperatuur in een ander pc’tje van hun te testen, want in principe ben jij de dupe ervan, door dat stomme dimmetje te kopen. Ik las er niet zolang geleden nog een artikel over op tweakers over de minderwaardige kwaliteit van die dimm geheugens.

Volgens een kort bericht op The Inquirer is het kopen van extra geheugen op dit moment weliswaar een stuk minder pijnlijk voor de portemonnee, maar is het risico op een brakke DIMM wel gestegen. De fabrikanten die zich puur op de chips richten zouden de testprocedure verzuimen om 40 cent per chip te besparen. Op dit moment gaat een 128Mbit chip voor slechts twee dollar naar de fabrikanten die er reepjes van maken. Op deze manier kan men de winst dus met 20% verhogen en dat is in deze periode van overproductie hard nodig om het hoofd boven water te houden. De grote vraag is echter of de uiteindelijke fabrikanten van DIMM’s hun producten wel grondig genoeg testen:

But, if the reports are true, that means trouble for all of us down the line, because we can’t be that sure that all module makers will perform the necessary tests either. The newspaper quotes unnamed memory manufacturers saying that the extra 40 cents a chip they can gain by not testing the parts, makes all the difference to their margins.

128Mbit chips now cost around $2 each, so ship them out to a module maker for it to provide packaging and testing and at last there’s some money in the business. So how do the rest of us tell whether the memory we’re being offered is good or not? Come on module makers, tell us!

Maar dan ben jij uiteraard niet mee verdergeholpen. Voor dat je zotte kosten gaat doen, zou ik proberen het is in een ander systeem te testen.

Ik ga het bedrijf waar ik het geheugen heb gekocht eerst even bellen. Kijken wat zij zeggen.

Het probleem is dat dit een SLOT a moederbord is, en de cpu’s en het mobo zelf dus niet meer worden gemaakt. Dan gaat het testen heel lastig worden denk ik.

En als zij niet over de brug willen komen, wat zeer waarschijnlijk is, dan zie ik het verder wel. Heb nu geen geld om zoveel te investeren in dat ding dus ik zal wel moeten wachten.

Alvast bedankt maar weer voor de replies die zijn gekomen…

Heb net ze gebeld, en ze reageren zoals verwacht. Ik moet de module opsturen en met het moederbord etc. naar de winkel gaan waar ik het gekocht heb. En zij moesten dan uitzoeken wat de oorzaak is. Hij zei ook dat het nooit door een dimm module kon gebeuren dat een systeem in elkaar klapt.

Ik citeer : " er zit een zekering op de voeding dus, dat kan gewoon niet door die kapotte module gekomen zijn. Als de module kapot is start ie niet op ".

Dat dacht ik ook. Ik ga dan maar met mijn pc naar de winkel waar ik hem heb aangeschaft. Wat denken jullie, is er een kans dat ze het vergoeden daaro, als ik zeg dat er verder niets mee is gebeurd?

Ik heb de pc weggebracht en ze zeiden dat het moederbord waarschijnlijk was opgeblazen. Valt nog in de garantie dus… oef scheelt hopelijk weer. Ik krijg hem volgende week weer terug, dus ik zal hier posten hoe het allemaal is afgelopen…

Nou het was weer een spannende week. Ik heb mijn pc maandag ingeleverd en vandaag is ie klaar. Er zit een nieuw moederbord in want alleen die was opgeblazen…

Er zat gelukkig nog garantie op, dus ik heb geen kosten hoeven te maken. Dat scheelt weer, en ik kan dan weer lekker gamen.

Ik zit nou alleen nog met dat geheugen, maar dat komt hopelijk ook nog wel goed. En als ik dat niet vergoedt krijg, is dat nog niet eens zo veel geld als een nieuw mobo + cpu :wink:

Laat deze thread nog effe open als er iemand wil reageren en daarna gaat ie toe…

Laterz,
eMiNeM

Laat deze thread nog effe open als er iemand wil reageren en daarna gaat ie toe…

Waarom moet ie dicht?! Topics hoeven in principe nooit gesloten te worden, alleen als daar aanleiding toe is! :stuck_out_tongue:

Maar je hebt gelukkig je mobo weer terug! :wink:

Ok ok, ik laat hem wel open. Maar idd ik kan mijn pc ophalen. Nu alleen nog vervoer regelen. Effe kijken of ik mijn tante kan laten rijden, heb tenslotte haar pc verkcoht… :stuck_out_tongue:

YEEESSSSSSSSSSSS.

Ik heb hem weer terug… Beter man. EN ik heb gelukkig niets hoeven te betalen. Er zat nog garantie op en heb hetzelfde board weer.

Ik ga eerst effe wat branden en daarna zet ik de cdfreaks skin wel online :wink:

Originally posted by Wookie

Waarom moet ie dicht?! Topics hoeven in principe nooit gesloten te worden, alleen als daar aanleiding toe is! :stuck_out_tongue:

pcies bijvoorbeeld bij crossposting! hehehe :stuck_out_tongue: