2 Vragen

Halo iedereen,

Ik heb twee vragen aan jullie. De eerste: Wij hebben op school 33 nieuwe pc’s gekregen. maar nu willen we de oude voor stand alone gaan gebruiken. Maar nu is het probleem wij hebben niet de juiste audio drivers ik heb al op een andere gekeken of ik daar de juiste driver kon vinden en die had ik gevonden maar ik kan hem nergens vinden op internet.

Tweede probleem: ons op school valt de hele tijd het netwerk uit bij veel computers en dat is best vervelend snappen jullie? We hebben veel gepachtst in de pachtkast maar ik denk niet dat dat het probleem is?

Ik zou blij zijn als iemand het antwoord op deze vragen zou weten.

vraag 1: Heb je meer gegevens over de geluidskaart (of moederbord ingeval van on-board soundcard)? Zonder die gegevens is het moeilijk (zo niet onmogelijk) om meer help te bieden…

Vraag 2: Eigenlijk hetzelfde probleem…iets meer info zou handig zijn… Het is nu bijna vergelijkbaar met “Mijn auto doet het niet, hoe fix ik dat”

Ik ben erachter gekomen dat wij op school de geluidskaart van Realtek AC 97 hebben maar ik weet niet hoe ik aan de goede driver kan komen. En de tweede is al opgelost.

P.S. De computers die een driver nodig hebben zitten niet op het internet.

Heeft de school google afgesloten?
http://www.google.nl/search?q=Realtek+AC+97+drivers&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official

de cnet heeft wel wat waar jij denk ik wat aan hebt:

en dan even de driver downloaden en op een usb stick zetten, en klaar is de school