2 videokaarten

vbimport

ik heb een splinternieuw sony 15,1"TFT scherm op de kop kunnen tikken.

mijn vraag is, is het mogelijk om een 2de videokaart bij te steken zodat ik dat scherm als extra kan gebruiken om bv tv op te kijken?
Ik heb 6pci sloten waarvan er 5 van vol zitten.

momenteel heb ik dit:
pIII 1000
512ram
geforce2 GTS 64ram
Iiyama Vision master pro 510 (22")
dxr3 mpeg kaart
adaptec 2930scsi kaart
SB live
netwerkkaart
pinnacle tv-kaart
2x plextor 12/10/32
Acer 1208
Ultraplex
Toshiba dvd 1502

oja, welke videokaart raad je me dan aan, het moet geen snelle zijn

thanx

Je bent hoe dan ook aangewezen op een PCI video kaart. Kan ik je meteen geruststellen… aangezien dit bijna antieke beestjes zijn, zijn ze zelfs nieuw nooit duur… (nouja voor hun prestaties wel!). Welke je moet nemen? Euh zoek maar wat uit, tis allemaal wel goed… als je maar geentje met te weinig geheugen neemt…

Of het op jouw systeem goed gaat werken is een 2e… je geeft zelf net aan dat je nog maar 1 pci slot vrij hebt… je hebt grote kans dat het IRQ van dat slot geshared is met je AGP slot…
Of dat porblemen oplevert? Hoeft niet, kan wel.
Wat je kunt doen is even testen of je een kaart hebt die samen wil werken met je AGP kaartje…

zou in feite gewoon moeten kunnen want je krijgt dan gewoon dual screen dus windows(of welke OS dan ook) zal dual screen moeten ondersteunen.

Verders is er denk ik tegenwoordig de keuze uit PCI vga kaarten behoorlijk minder geworden en is de keuze dus nog maar beperkt tot wat je kan vinden meer.

das snel

ik heb wel video onboard maar ik weet dat dat niet samen werkt met een AGP videokaart.

kheb een beetje rondgekeken en het is ongeveer 1500Bfr (±75fl) voor een pci 8mb kaart.
Is da veel?

Originally posted by snowie
[B]das snel

ik heb wel video onboard maar ik weet dat dat niet samen werkt met een AGP videokaart.

kheb een beetje rondgekeken en het is ongeveer 1500Bfr (±75fl) voor een pci 8mb kaart.
Is da veel? [/B]

Of het samenwerkt? Kun je testen he?

Ennuh 75 piek is absoluut niet duur, relatief gezien echter een varkensprijs!

Neem een voodoo 3 kaartje , niet echt duur en heb je nog ook eens 3dfx erbij , ben je gelijk van alle markten thuis :slight_smile:

Op mijn werk hebben ze aan elke computer (op tekenkamer dan :stuck_out_tongue: ) drie monitoren.
Twee worden er aangestuurd door een PCI kaartje en een door een AGP.
Werkt zonder problemen.

Of je neemt een Matrox VGAkaart! Die kunnen ook 2 monitoren aan tegelijk!

Ik heb het geprobeerd en het werkte.
toch tenminste 15min.

aangezien 5 van de 6 pci sloten vol zaten had ik die videokaart net naast mijn geforce2 GTS gestoken.

maar wat is nu het probleem, aangezien er op de geforce2 een ventilator zit en die tegen de andere videokaart zat werd hij veel te warm en crashte de computer.

is er geen bepaald mer van geforce3 die twinview ondersteund, naar mijn weten niet maar je weet maar nooit

maar wat is nu het probleem, aangezien er op de geforce2 een ventilator zit en die tegen de andere videokaart zat werd hij veel te warm en crashte de computer.

Heb je er nie toevallig een wat kleinere pci kaart inhangen!? Bv zo’n smalle LAN kaart? Dan zou je die onder je AGP kunnen hangen zodat ie minder de airflow verpest!

ja, mijn netwerkkaart, die bedekt maar half die ventilator, dan duurt het een uurtje totdat ie crasht.

kzl wel eens kijken naar een andere kaart die twinview heeft

Als het een digitale monitor is zou ik een hercules 3d prophet 3 kopen en dan gewoon op de DVI poort aansluiten! Je gewone monitor kan dan gewoon op de vga poort van die kaart!

ja, mijn netwerkkaart, die bedekt maar half die ventilator, dan duurt het een uurtje totdat ie crasht.

Zit d’r maar 1 ding op: CaseFans!!! Voor de betere airflow in je kast!