2 soundkaarten in 1 pc ( kan,mag of is da wa ?)

vbimport

ik was van plan 2 soundkaarten in mijne pc te flatsen
is dat mogelijk
geeft dat geen foutmeldingen of ja kwee eigenlijk nie

of gelijk
djrolo zou zeggen
is da wa ?

of gelijk de ken08
domme wur hulst aha

zou ni weten welke nut da da heeft, ge kunt toch maar met een geluidskaart tegelijkertijd werken :wink:

ja meerdere sound carten mag ja :slight_smile:
ne maat van mij heeft er 4 ! in 1 PC ! allemaal sound blaster lives :smiley:
die heeft dat nodig om perfect met music te kunnen werken met zen pc : is nen echte freak (mengpanelen enz …)
dus het kan ja …

ps: carlo : nice signature :smiley:

Ja je hebt er zeeer weinig aan!! Ik heb er ook 2 inzitten, tja er zat er een on board (moederbord) maar heb er zelf een Sb Live! gezet, en die andere op het moederbord uitgeschakeld. En ik zie het nut er nie van in om 2 kaarten er in te stoppe :confused:

wel kijk eh
ik heb een dj programmake o mijne hd staan
mixstudio
daar kan ik 2 soundkaarten ingeven
dus het ene kanaal 1 soundkaart en via mengpaneel je weet wel
en de andere kanaal van da programma via andere soundkaart
ook naar mengpanneel
dan kan ik de baslij gelijkstellen
en kan ik alle 2 de kanaals voorbeluisteren
dat was mijn bedoeling

Ja dan is het wel handig! Maar kijk als je dacht dat je geluid in bijvoorbeeld Winamp 2x beter werd dan had je ut fout :slight_smile:

Het kan vriezen het kan dooien… ik raad het iig niet aan!

Je kunt trouwens als je een SBLive hebt de uitgangen apart aansturen (de front en rear) zodat je bijv met BPM studio zogenaamd 2 aparte stereo geluidskaarten hebt. Dit werkt zeeeer goed dus geen reden om 2 kaarten erin te doen en je veel problemen op de hals te halen…

Joew Carlo,

Ik zou niet weten waarom dit niet zou gaan en dit kan inderdaad nuttig zijn. Kheb in mijn PC een Sounblaster AWE32 en een Soundblaster Live Full Option gestopt. Net zoals jij van plan bent, gebruik ik ze ook voor het mixen van mp3’s. (VirtualTurntables) Ik sluit dan een hoofdtelefoon aan op de AWE32 en een mengpaneel op de SB-Live, dat dan naar de versterker gaat. Zo kan ik voorbeluisteren (cue’n) met de hoofdtelefoon en tegelijkertijd het “hoofdsignaal” afspelen via de versterker. Het zal wel van de kaarten afhangen of het al dan niet werkt. Als ze beide plug&play zijn, dan is het geen probleem en moet je gewoon zien dat er geen irq-conflicten zijn. Maar ik heb het bijvoorbeeld eens meegemaakt met een on-board kaart en de AWE32 dat het van geen kanten werkte.
succes!

vwoila dus
mijn nieuwste aanwinst wordt een nieuwe soundkaart
maar welke is aan te raden
ik wil wel bij het merk creative labs blijven ?

Ik zou inderdaad ook bij creative labs blijven. Ik weet niet welke je nu al hebt, maar ik zou je ofwel een Soundblaster-Live aanraden (als “master” dan) of als je je wat geld wil besparen, de SB128-PCI is ook een zeeer goede kaart voor z’n prijs.

ik heb nu een creative labs soundblaster isa 16 bit 3d

alles werkt erop
alle games en muziek
en ne andere
tja ne sound blaster live
mm welke opties eraan verbonden ?
( oh ja ik mocht geen domme topics zetten)
ik zoek het wel op dan

baai

Ben gewoon te goed voor deze wereld, want je hebt al weer ergens een belachelijke posting gedaan, maar hier kun je meer informatie over Creative geluidskaarten vinden:
http://www.europe.creative.com/products/category.asp?lang=2&cate=2

toch ben ik blij dat we onze spuurder da daxman nog hebben

merci eh

informeer ook eens naar kaarten van Terratec die zijn vaak nog beter en goedkoper ook!

http://www.terratec.de

schijnt dat terratec kaarten behoorlijk slecht zijn met de uptodateheid van drivers en dat ze niet werken onder win2k…heeft iemand hier ervaring mee ?

geen idee… maar op dat punt ben je met creative ook niet zo goed af hoor!

mmm creative labs is nummer 1 voor soundkaarten vind ik
net zoals diamond goed is in het produceren van videokaarten
en intel bekend is bij processoren

dat is mijne menig

hmmmm ok maar vergelijk dan de creative <-> terratec zaak eens met de intel <-> amd zaak… begrijp je wat ik snap?