2 PC's op internet

vbimport

Hoe kan ik met 2 PC's gebruik maken van een internet verbinding via een kabelmodem??

Met welk type verbinding? modem, of kabel ik ga uit van een modem verbinding. Daar zijn diverse programma’s voor waarvan ik wingate de beste vindt maar dat is mijn persoonlijke mening een demo is vast wel te downloaden via softseek.com of shareware.com en dergelijke pagina’s op het net.

GREETZ

Gebruik Winproxy 3.0
je kan het D/L op: http://www.winproxy.com/downloads/Winproxy30.exe

Suc6

ja ik ben het eens met brainscan gebruik winproxy…

stel de ene pc met kabelmodem in als server met de netwerk ip nummers. (server 192.168.1.1 en de andere clients met een oplopend getal bijv. 192.168.1.2 enz enz…
dit doe je alles in het configuratiescherm voeg daar de protocollen netbeis en tcp/ip bij… snap ie

installeer daarna winproxy en stel ook daar de gegevens in… en dan microsoft internet explorer als proxy instellen met de poorten op 80 en de ip nummers naar de server …192.168.1.1

en voila hier is je sharing internet…

(by the way: als je icq op de client computers wilt gebruiken moet je ff naar www.winproxy.nl gaan en daar kan je zien hoe dat moet)

Hi drcrash.

Moet je de ip adressen bij
tcp/ip -> Externe toegangsadapter of
tcp/ip -> “naam van netwerkaart” invullen ??

Kan ik ook de al toegewezen ip nummers gebruiken ??

Gaat dan alles via LAN of alleen pc 2 ?

Wat een vragen , maar ik had alles op winproxy.nl doorgelezen, maar kom er niet echt wijs uit.

Tja , ik denk dat je het al eens gedaan moet hebben ( werkend )

Ik heb nou al van alles geprobeerd , ik ga nu ff winproxy D/L.

Groetjes en alvast bedankt
mrDJ

Als je netbui hebt “aanstaan” hoef je geen ip nrs toe te wijzen bespaart je veel type werk netbui regelt het dan voor je.

wel denken om de sharing van files en printers! ander kan iemand je wel heel gemakkelijk hacken.,

Ik zelf gebruik Wingate 3.0 je moet wel ff oppassen want van sommige maatschapijen die internet via de kabel verzorgen willen niet dat je op 2 computers inet hebt via een verbindening ik heb ook zo’n verbinding maar heb nog geen last gehad van de MotherF*ckers maar pas wel even op maar met wingate en 2 goede Netwerk kaartjes kun je perfect over het net surfen

sorry mrdj!!!

vergeten te zeggen omdat ik het allemaal zo simpel vind vergeet ik wel eens om stappen over te slaan snapie!!!

maar je moet gewoon het tcp/ip toevoegen in het configuratiescherm en netbuis ook (tcp/ip van de netwerk kaart dus niet van de externe toegangs adapter)vergeet dan niet bij deze computer om je hard disken te delen…(op beide pc’s)

mail me voor vragen op drcrashrules@yahoo.com

succes!!!

Hoi

Netbui had ik al vanaf het begin erop staan.
Er zijn ook 2 ip adressen voorhanden.Deze zijn echter niet zo opeenvolgend zoals hierboven beschreven.

Maar van pc 2 vind winproxy het ip adres van pc 1 niet, terwijl ik wel gewoon alles van pc 1 ( via netwerkje )kan gebruiken.( alles staat op delen, en dat werkt )

Het pingen met de voorhanden ip nummers werkt ook, heb op beide pc winproxy gezet, maar pc2 vind alleen het interne ip adres.

Nou ja, even alles opnieuw lezen en stoeien maar.
( heb ik winproxy op beide pc’s nodig ?? )

ThankZ mrDJ

Ik heb een netwerkje met 3 computers en dat werkt prima met Windows 98 SE !
Met de tweede editie van Win98 is het mogelijk om internet te delen.

lacala

Als je Windows 98 SE hebt kun je heel gemakkelijk je internet verbinding delen.
Dit moet je doen:
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software > Windows Setup > Internet-Werkset en zet “internet verbinding delen” aan.
Hij start dan een Wizard op volg de instructies op het scherm.
Hij vraagt dan welke netwerkkaart gebruikt word om mee te interneten en selecteer die.
Dan vraagt hij om een diskette in je Floppy drive te stoppen doe dit.
De exe op je floppy start je op in PC2 na het opstarten ga je naar netwerk omgeving en zet je TCP/IP op “automatisch een IP-adres verkrijgen”.
That’s all het zou nu moeten werken.