2 pc's en 1 set boxen

Iemand enig idee of het mogelijk is om 1 set boxen op 2 pc’s te gebruiken zonder dat je continu de boxen van de ene pc op de andere pc moet aansluiten ???:confused:

Dit is principe wel mogelijk, maar dan kun je maar een van beide computers aan hebben staan, anders is het denk ik niet zo goed voor de andere geluidskaart. Of je moet met allemaal weerstandjes enzo gaan werken.

Je hebt van die standaard splittertjes voor dat soort stekkertjes…

Maar zoals al gezegd, je moet dan niet met beide PC’s tegelijk die boxen gebruiken…

Of een reciever/versterker ertussen leggen met 2x in en 1x out o.i.d.

Originally posted by siebeduin
Dit is principe wel mogelijk, maar dan kun je maar een van beide computers aan hebben staan, anders is het denk ik niet zo goed voor de andere geluidskaart. Of je moet met allemaal weerstandjes enzo gaan werken.

Diodes zul je bedoelen ;).

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Diodes zul je bedoelen ;). [/B]

ja die bedoel ik

Misschien wel met een omweg maar het werkt toch makkelijk.
Ik heb van beide pc’s een kabeltje naar mijn bureau lopen, en die daar goed vastgemaakt.
Ik hoef dan alleen de kabel die van de box afkomt in de een of het andere stekkertje te stoppen,
Zo kun je toch vrij snel en makkelijk switchen.

Ik heb dit trouwens ook gedaan met het keyboard en de muis en de monitor !
Ik had nogal wat slechte ervaringen met die switchkastjes…

Voor audio zijn best goede schakelkastjes in de omloop hoor, die kosten voor 2 op 1 misschien iets van €20.

Aangezien de amp van computerspeakers altijd in de speakerset zit (en het signaal dat naar de speakers gaat een line-signaal is) is het mogelijk een standaard lineswitch te kopen (zo eentje waarmee je 2 apparaten op 1 ingang aan kunt sluiten)…