2 nieuwe "game" films

Uit gamez.nl :

Prince of Persia : The Movie

Met films als Beverly Hills Cop, Top Gun, Con Air, Black Hawk Down en Armageddon op je naam ben je een grote jongen in Hollywood (kom daar maar eens om Dr. Uwe Boll). Producer van al die hits (en nog veel meer) was Jerry Bruckheimer en hij heeft nu de rechten gekocht op Prince of Persia: The Sands of Time, de prettige verrassing in Middeleeuwse verpakking die uitgever Ubi Soft ons eind vorig jaar voorschotelde. Met het contract is overigens een bedrag van 7 cijfers gemoeid.

Het beste nieuws is wellicht dat Disney de film groots uit wil gaan brengen en dat men Jordan Mechner, bedenker van de games en schrijver van het onderhoudende verhaal uit Sands of Time aan heeft getrokken om datzelfde verhaal voor de film aan te passen. Mechner heeft al aangegeven dat hij niet van plan is om het spel rechtsreeks naar het witte doek te vertalen. Hij wil eerder bepaalde elementen uit het spel pikken en daar een nieuw verhaal rond verzinnen. De prins is slechts vierde in lijn voor troonopvolging en de kans dat hij ooit koning wordt is minimaal. Dat geeft hem alle ruimte om een avontuurlijk leven te leiden.

Maar omdat elk voordeel ook zijn nadeel heeft, de bemoeienis van Mechner met de film betekent wel dat hij minder tijd zal hebben voor de opvolger van het spel waar het hier allemaal mee begonnen is. Nu maar hopen dat dit niet ten koste gaat van het verhaal in het vervolg.

Soul Calibur : The Movie

Anthem Pictures heeft de rechten gekocht om een film te maken rond SoulCaliber. In tegenstelling tot veel andere bedrijven blijft het niet bij alleen de aankoop van rechten. Het werk aan de film is al begonnen. Het verhaal is zoals je van een Martial Arts-actiefilm mag verwachten lekker eenvoudig.

Centraal in de game en dus de film staat het vervloekte zwaard de Soul Edge. Dit wapen is in handen gevallen van een doortrapte prins. De slechterik is van plan de kracht van de Soul Edge te gebruiken om de poorten tot de hel te openen. Twee Shaolin Monks moeten deze snode plannen zien te voorkomen.

Warren Zide, die de film gaat produceren, werkte eerder aan American Pie en Final Destination.

Nou , dat belooft wat.

Ik ben benieuwd wanneer Command&Conquer : The Movie en Pong : The Movie uitkomen :slight_smile: :slight_smile:

PoP zal wel van een behoorlijke kwaliteit worden, Disney kan zich niet anders permitteren. Nu ben ik zelf absoluut geen Disney fan, maar ik heb het vertrouwen erin dat het een mooie film zal gaan worden!

Wat SC betreft: het verhaal klinkt me wel leuk in de oren (ken het spel alleen van naam, nooit gespeeld). Wie weet wordt het wat, alhoewel ik niet meer dan een goede B-film ervan verwacht. Maarja, ook die kunnen wel eens leuk zijn. Soms zijn ze zelfs leuker dan goede A-films ;). Het klinkt iig een beetje als een combi van Kill Bill met Buffy…

Originally posted by Dee-ehn
Wat SC betreft: het verhaal klinkt me wel leuk in de oren (ken het spel alleen van naam, nooit gespeeld)

Hierbij ben je uitgenodigd om een avondje Soul Calibur II op de Xbox te spelen bij me. :slight_smile:

Het is net Mortal Kombat , maar dan gewoon bloedjemooi en zonder bloed. En dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de special effects en het Dolby 5.1 geluid.

Een paar weken geleden kwamen er wat vrienden langs ; Eentje zet zit achter Soul Calibur II en is er een uur of zes niet meer van af geweest. Had ook bijna het hele spel rondgespeeld , waarvoor hij mijn grote dank heeft gekregen (heeel veel nieuwe characters , wapens en kleding unlocked).

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Hierbij ben je uitgenodigd om een avondje Soul Calibur II op de Xbox te spelen bij me. :slight_smile:

Het is net Mortal Kombat , maar dan gewoon bloedjemooi en zonder bloed. En dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de special effects en het Dolby 5.1 geluid.

Een paar weken geleden kwamen er wat vrienden langs ; Eentje zet zit achter Soul Calibur II en is er een uur of zes niet meer van af geweest. Had ook bijna het hele spel rondgespeeld , waarvoor hij mijn grote dank heeft gekregen (heeel veel nieuwe characters , wapens en kleding unlocked). [/B]

zeker nog niet ninja gaiden gespeeld ? dan vergeet je SC spontaan :bow:

Originally posted by xian
zeker nog niet ninja gaiden gespeeld ? dan vergeet je SC spontaan :bow:

Voorlopig is Ryu bij mij nog even bezig in Shenmue ][ :).

Van wat ik van Ninja Gaiden gezien heb denk ik niet dat ik Soul Calibur ][ zo maar ga vergeten :

De levels waarin de strijd zich afspeelt zien er werkelijk gruwelijk mooi uit. Het enige minpuntje is dat er weinig interactiviteit is met de omgeving. Simpel gezegd, er valt weinig te slopen (op wat meubilair na). Om door de levels heen te komen zijn wel de nodige acrobatische kunsten vereist. Ook op dat vlak hebben de makers Ninja Gaiden slim in elkaar gezet. Qua vaardigheden doet de game denken aan het recente Prince of Persia: Sands of Time denken. Was in die game al die acrobatiek nog aardig pittig, in Ninja Gaiden pers je met weinig moeite de mooiste sprongen uit je joypad. Het lopen tegen en langs muren, slingeren naar verre platformen en het afzetten tegen een rotswand is heerlijk eenvoudig. Eenmaal aangekomen aan het eind van het level wacht daar een ouderwetse eindbaas, die niet met zich laat sollen. Het gaat heel wat bloed, zweet en tranen kosten om deze meesters van martial arts te verslaan.

vs.

Ok, laten we bij het begin beginnen Soul Calibur 2 is het beste vechtspel op welke console dan ook. Laat hier dus geen misverstand over zijn. Deze titel ademt kwaliteit uit. Men kan alleen al uren praten over de grafische kwaliteit van deze game, en dan met name over de kleine subtiele toepassingen. Een voorbeeldje: in een level waar je vecht heb je een uitzicht op de bergen. Normaal gesproken gebruiken ze hier 2D beelden voor. Op zich ziet het er goed uit, maar je ziet toch dat het een statisch plaatje is. Niet bij SC2. De bergen zijn in 3D uitgevoerd, en deze bergen gaan echt voor kilometers door. De draw distance is gigantisch, iets wat totaal niet nodig is bij dit soort spellen, maar wel net datgene is wat deze titel dus boven de anderen uit tilt.

Bron : Gamez.nl

Maar natuurlijk wordt het allemaal beter , Soul Calibur ][ is al weer een jaartje oud.

hopelijk worden deze films iets redelijks, ik vrees er al voor nadat ik laatst House Of The Dead heb gezien :wink:

Er komt trouwens ook nog een film van Silent Hill uit, benieuwd hoe dat wordt…

Originally posted by Mr. Belvedere
Voorlopig is Ryu bij mij nog even bezig in Shenmue ][ :).

Shenmue ][ heb ik inmiddels uitgespeeld. Een enorm tegenvallend einde , maar wat een mooie omgevingen heeft dit spel. :bow: Als shenmue III in dezelfde prijscategorie ligt , bedenk ik me geen twee keer.