2 Netwerkkaarten

vbimport

Heb in mijn PC nu 2 netwerkkaarten zitten, 1 van Realtek en 1 van Sitecom. De Sitecom is er als laatste bijgekomen. Met de realtek draai ik aleen tijd en ben daar zeer tevree over. Nu heb ik de sitecom erbij gezet omdat ik binnen nu en 2 weken adsl krijg. Nu heb ik ook een hub, maar daar mag de ADSL aansluiting niet op (aldus KPN). Echter herkent mijn PC de sitecom kaart niet. Heb zelf al handmatig de drivers geinstalleerd, maar in mijn hardwarelist komt nog steeds geen Sitecom netwerkkaart voor. Wat heb ik verkeerd gedaan?? Kunnen er wel 2 netwerkkaarten in 1 PC???

misschien zijn al je irq’s volzet

Geeft je PC bi het opstarten wel aan dat je 2x een Network controller oid in je pc hebt zitten? In de IRQ list die je krijgt voordat je Winblows gaat booten…

Volgens de Hardware list zit de Realtek op IRQ 10
Bij het opstarten van mijn PC geeft ie beide kaarten niet weer!!

De realtek geeft hij wel weer?

Als je je comp aanzet en je steekt een kabel in de Sitecom die aan de andere kant op een werkende NIC zit, gaat dan een LED branden (10 of 100 of ACT of LINK of wat dan ook?)

Zit de kaart wel goed in z’n slot?!
Anders lijkt het mij ook een IRQ conflict!

Originally posted by Lathieza
Nu heb ik ook een hub, maar daar mag de ADSL aansluiting niet op (aldus KPN).

Geloof NOOIT de KPN. Wat ze tegen jou zeiden, zeiden ze ook tegen mij. Het modem zou niet op een HUB kunnen, want dat zou KPN niet ondersteunen. Dit is pure onzin. Je kan je ADSL modem gewoon op je HUB aansluiten. Let er wel op dat je hem in de UP-link van het HUBje plaatst. Heb zelf een Sitecom HUB met 5 poorten en een uplink, waar het modem dus op de uplink staat. Dit werkt perfect!!
Heb wel eens eerder van het verhaal gehoord dat je 2 netwerkkaarten in je pc moet doen als je je modem niet op je hub zou zetten, maar dit is een stuk ingewikkelder om te installeren. Zet je modem echt op het Hubje, dit is veeeel makkelijker.

suc6,
Joker007

Thanx voor de tip Joker, zal het gaan proberen!!

suc6. als het niet lukt hoor ik het graag

Laat me meteen ff weten hoe het zit met die Sitecom of die nog herkend wordt of niet (indien je nog probeert)…

:frowning: Slecht nieuws gehad vandaag, KPN beweerd dat er in de centrale in onze stad een storing heerst. Ik dus bij een insider bij KPN te vraag gagaan of dit klopt, blijkt dat de aansluitingen hiero zijn stopgezet tot nader order :frowning:

KPN, hoe wil je je klanten zo binden??? niet op deze manier dus.

:confused: Als ik de Realtek kaart eruit haal, dan word de Sitecom kaart wel herkend. Samen worden deze kaarten dus niet herkend, maar de Realtek blijft wel werken.:confused:

:wink: Heb dus een email naar sitecom gestuurd, reactie binnen 1 dag.
Heb daarna een nieuwe email gestuurd, reactie binnen 1 dag.

Petje af voor zo’n snelle reactie, nu nog nuttige informatie:p

Lathieza, in welke gemeente woon je (als je het niet openbaar bekend wil maken mag het ook per PM).
Ik heb nl ook ADSL besteld en krijg nu ook telkens van KPN te horen dat er een storing is. Via Planet heb ik echter vernomen dat er geen storing is maar dat de centrale gewoon nog niet klaar is…

Suckers :frowning: krijg gelukkig op 11-6 kabel :slight_smile:

Originally posted by Lathieza
[B] :wink: Heb dus een email naar sitecom gestuurd, reactie binnen 1 dag.
Heb daarna een nieuwe email gestuurd, reactie binnen 1 dag.

Petje af voor zo’n snelle reactie, nu nog nuttige informatie:p [/B]

Meestal krijg je gelijk wel een meeltje terug, dat ze je meeltje ontvangen hebben! :slight_smile: haha!

Orig posted by DN[B]
Ik heb nl ook ADSL besteld en krijg nu ook telkens van KPN te horen dat er een storing is. Via Planet heb ik echter vernomen dat er geen storing is maar dat de centrale gewoon nog niet klaar is…

Suckers krijg gelukkig op 11-6 kabel [/B]

Tering, jij kan zelfs kiezen! Hier nog steeds nix!! :frowning:
1 plaats verderop wel ADSL inmiddels…

Het kan ook weleens aan de geheugen adressen liggen waar hij toegang tot krijg. Probeer die eens te veranderen!!!

Ik heb er zelfs drie netwerkkaarten in zitten. Eentje voor Kabel internet en eentje voor ADSL en eentje voor mijn Netwerk!!! Werkt allemaal perfect.

Originally posted by Fer2000
[B]Het kan ook weleens aan de geheugen adressen liggen waar hij toegang tot krijg. Probeer die eens te veranderen!!!

Ik heb er zelfs drie netwerkkaarten in zitten. Eentje voor Kabel internet en eentje voor ADSL en eentje voor mijn Netwerk!!! Werkt allemaal perfect. [/B]

Kabelinet & ADSL?! En die gebruik je ook nog eens allebei?! Damn! Ik heb hier 1 ISDN liggen… ruilen?! :wink:

Originally posted by Fer2000
[B]Het kan ook weleens aan de geheugen adressen liggen waar hij toegang tot krijg. Probeer die eens te veranderen!!!

Ik heb er zelfs drie netwerkkaarten in zitten. Eentje voor Kabel internet en eentje voor ADSL en eentje voor mijn Netwerk!!! Werkt allemaal perfect. [/B]

Waarom Kabel én ADSL???

Originally posted by Wookie

Kabelinet & ADSL?! En die gebruik je ook nog eens allebei?! Damn! Ik heb hier 1 ISDN liggen… ruilen?! :wink:

Ja die gebruik ik alle twee nog. Ruilen voor een ISDN nou nee liever niet. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Originally posted by Joker007
[B]

Waarom Kabel én ADSL??? [/B]

Waarom nu nog kabel als ik ook al ADSL heb. Ja dat is een goeie vraag!! Een echt goed antwoord heb ik daar niet op. Het is gewoon soms makkelijk!!

Hoef je zeker nie zelf te betalen?! :stuck_out_tongue:

kep de oplossing voor je …
doe in ieder geval niet wat KPN zegt … want dat is crap allemaal…
kep zelf de goeie jusite constructie gemaakt, want in mijn server zitten ook 2 netwerkkaarten … geven geen conflict … no problems …

als je er nog niet uitbent moet je maar ff icq-en (101072644)
dan stuur ik je wel de solution…
grtz

Lathieza, het lijkt erop of je netwerkkaarten beide op hetzelfde adres willen werken, heb je al gekeken bij systeem en vervolgens netwerk?
Staat daar ergens eens uitroepteken?
kan zijn dat je je sitecom handmatig in moet stellen, bel me anders even hierover, je hebt mijn nummer:)