2 netwerkkaarten bij @home?

vbimport

ik heb een aansluiting (kabel) bij @home, een modem, een hub, 2 computers, 2 netwerkkaarten.

kan je ervoor zorgen dat je deze 2 computers op internet krijgt zonder steeds de netwerkkaart, die bij @home is aangemeld, in de andere computer te doen :stuck_out_tongue: ? zo ja … hoe. kun je dat doen door gewoon 2 netwerkkaarten aan te melden bij @home (zo was dat namelijk in Maastricht) en waar kan je dat dan doen… in Maastricht moest je daarvoor naar een internet pagina. ik heb alleen geen id hoe dat zit bij @home

alvast bedankt

Je kan toch gewoon Inet delen op die 2 pc’s!? En dan via de ene pc internetten op de andere?!

Originally posted by Wookie
Je kan toch gewoon Inet delen op die 2 pc’s!? En dan via de ene pc internetten op de andere?!

bedankt wookie
je bedoelt via de hub dan…
tja weet je of iemand anders dat zeker, ik weet namelijk dat het in Maastricht niet kon omdat je met de niet aangemelde netwerkkaart NIET op internet kon komen. je moest eerst die netwerkkaart aanmelden ofzo.

Misschien heb je aan deze link iets: http://www.kabelinternet.myweb.nl/
Op deze site wordt namelijk (in het nederlands) uitgelegd welke mogelijkheden er zijn, om met twee computers op internet te kunnen.

In de internet pc 2 netwerkkaarten monteren. De ene is verbonden met het modem. De andere gaat naar je hub.
De netwerkaart voor intern verkeer een vast ip geven b.v. 192.168.0.1 sub 255.255.255.0 De netwerkkaart in de 2e pc krijgt 192.168.0.2 sub 255.255.255.0
Bij de client de host aangeven. Internet connection sharing installeren en draaien maar.

ok bedankt mensen!
ik heb 20 dagen en dan moet ik het in practijk uitvoeren, ik hoop dat ik er dan iets van heb geleerd… als ik in de knoop kom dan hoop ik dat ik weer op jullie kan rekenen.
ik hoop dat ik ook een keer iets voor jullie kan oplossen :cool:

Winroute… is da wa…

Hebben we hier in de straat ook draaien op 1 @home acountje.

Wat kabels onder het wegdek door gespoten en chaka 6 PC’s op het internet (telefoon kabels ook maar gelijk gelegd).

Oude Pentium 133 fungeert als server met inderdaad 2 netwerkaarten er in. 1 is verbonden met het kabel modem de andere met het interne netwerk via een hub. Alle Pc’s die op het netwerk zitten kunnen nu het internet op. Gaat als de brandweer.

Met de kabel? Zal wel geweldige performance geven !

Winproxy werkt ook super makkelijk en is freeware, hetzij dat je er maar twee computers kunt aanhangen en dat het cache geheugen maar 1 mb groot is. Ik gebruik zelf ook winproxy, je installert het binnen 5 minuten.

Kan wel flauw doen en zeggen dat je bij @home niet mag delen (volgens mij mag dat bij geen een kabelaanbieder), maar als ze erachter komen, en dat kan (vraag me niet hoe) wordt je er wel afgekieperd !
Je kunt voor 9.95 per maand wel een tweede ipnr. aanvragen.

Originally posted by Keith
Kan wel flauw doen en zeggen dat je bij @home niet mag delen (volgens mij mag dat bij geen een kabelaanbieder), maar als ze erachter komen, en dat kan (vraag me niet hoe) wordt je er wel afgekieperd !
Je kunt voor 9.95 per maand wel een tweede ipnr. aanvragen.

op zich dacht ik al wel dat het niet mocht maar toch fijn dat je het nog ff zegt. toch mag het wel bij sommige kabelaanbieders. bij hun moet je gewoon een hub hebben en dan stuur je vanaf de hub de signalen naar de 2 tot 4 computers geloof ik. het enige wat je moet doen is ff je IP melden bij de kabelaanbieder.
ook zat ik al te denken om het legaal te doen en 9,95 te betalen. dan kan ik ook HUN de schuld geven als het niet werkt :wink: en dat zal dan nog wel eens voor kunnen komen.
ps: weet iemand of zo een 2 de aanmelding dan ook een jaar moet aanblijven of mag je met zo een 2 de computer stoppen wanneer je wil…

Vooral nix xtra aan @home betalen. www.sygate.com
Werkt hier goed, zelf kreeg ik het nie aan de gang met 2 netwerkkaarten en dan via Win2k en Win98, met sygate wel.

Je kunt hun niet de schul geven als het niet werkt.
Als je de voorwaarden leest op de site staat dat ze geen ondersteuning verlenen aan de tweede aansluiting.
Je krijgt alleen een tweede ipnr.

Kijk ten sterkste uit dat je niet gewoon de @home netwerkkaart doorlust naar je netwerk!! Essent kan dat namelijk zien, en dan disabelen ze je account en komen ze het modem weer leuk ophalen. Doe je het nou mooi met een 2de netwerkkaart in de PC, dan zien ze nix:)

:cool: Waarom gebruiken jullie geen router je hebt dan altijd
verbinding je hoeft alleen de router te configureren 5min werk
+je hebt meteen een hardware firewall en zeer snel via ingebouwde switch zie link http://www.mr-at.nl/
en voor meer informatie zie :http://www.speedguide.net/index.shtml hier vind je veel over delen van internet netwerken windows algemeen
Ps ik heb een linksysrouter kan max 253 computers op aan sluiten
dit zijn er nu 5
Greetings Night Hawk
:stuck_out_tongue:

pffff voor dat 10tje per maand eXtra kun je toch wel een eXtra IP adres aanvragen bij @Home, dan loop je ook geen risico !!

En dat is via de @Home - page zeer makelijk te vinden :slight_smile:

mrDJ
PSX-HOME

als je t via een 2de netwerkkaart doet dan moet wel de pc met de @home netwerkkaart aanblijven staan dás wel klote, kan t niet op een andere manier ? zodat niet de pc met de @home netwerkkaart aan hoeft te staan ?

en als je een 2de ip neemt voor dat 10 piek extra krijg je dan ook gewoon dubbele snelheid ?

ik bedoel dat de snelheid dan niet gedeeld wordt met je verbinding ? of wordt t alsnog gedeelt ?

van de @Home site geplukt !

Deel ik met twee of drie computers de snelheid die ik nu heb?

Voor het surfen en downloaden wordt de snelheid over het algemeen beperkt door de locaties waarvan u download.
In dat geval zult u geen vermindering van snelheid hebben wanneer u met meerdere computers tegelijk van uw
aansluiting gebruik maakt. Voor de upload snelheid (bijvoorbeeld wanneer u grote bestanden verstuurt) wordt de snelheid beperkt door het kabelmodem.
Wanneer u dan met twee of drie computers tegelijk upload zult u dezelfde snelheid wel moeten delen.

Ik zelf kan ook met twee pc DLden en merk er eigenlijk niX van.
Want of je nu op een pc van 4 of 5 FTP’s aan het DLden bent of je verdeeld dat over je twee resp. drie pc’s.

Zelf vind ik het een goeie optie en ik ben tevreden ( voor 10 piek meer ) :slight_smile: Ben je dus ook van al dat gezeik af…

GrtZZ mrDJ

PSX-HOME