2 muizen, 2 toetsenborden en 2 monitors op 1 pc

vbimport

Ik heb een vraagje. Ik heb nu boven een pc met alles erop en eraan. Maar ik wil ook soms beneden werken, en om dan alles naar beneden te verhuizen is niet de bedoeling. Is het mogelijk om 2 toetsenborden, 2 muizen en 2 monitors aan 1 pc te hangen, die kabels te verlengen, zodat ik ook beneden kan werken? Of zijn er nog andere alternatieven?

dat kan

met usb

worden wel veel usb hubs

je kunt beter voor onder een heel klein pokkesysteempje laten lopen , netwerkkaartje erin en remote desktop gebruiken

Je kunt idd, dat spul allemaal aan een speciaal kastje hangen. Maar je zult hoogstwaarschijnlijk ook met versterkers moeten werken, omdat het signaal anders niet sterk genoeg is.

Verder zou je nog kunnen kijken of je iets kunt krijgen dat draadloos werkt, maar ik denk niet dat dat voor een redelijke prijs voor handen is.

Ik zou zeggen dat je beter af bent wanneer je een van de PC’s verkoopt en daarvoor een Laptop koopt (of misschien beide PC’s verkoopt)…die heeft altijd het toetsenbord, de muis (touchpad) en de monitor bij de hand :wink:

de reden dat ik beneden geen 2e pc zet is omdat mijn moeder gek wordt van het gezoem :confused: dus daarom gaat dat niet.

1 usb hub zou toch genoeg zijn? 4 apparaten (2 muisen en keyboards) en 1 aparte kabel voor de monitor. Of kan dat niet? Is 10 meter haalbaar zonder versterker?

Originally posted by wimbon
[B]de reden dat ik beneden geen 2e pc zet is omdat mijn moeder gek wordt van het gezoem :confused: dus daarom gaat dat niet.

1 usb hub zou toch genoeg zijn? 4 apparaten (2 muisen en keyboards) en 1 aparte kabel voor de monitor. Of kan dat niet? Is 10 meter haalbaar zonder versterker? [/B]

voor de monitor wel , voor usb absoluut niet ,

maar een monitorkabel die 10 meter kan afleggen en weinig kwaliteitsverlies heeft is behoorlijk prijzig

en je hoeft toch maar 1 usb muis en 1 usb toetsenbord te kopen en die te verlengen ?

er zijn daar overigens kant en klare kastjes voor

Er zijn 2 dingen die ik nog steeds niet begrijp:

1. Is 10 meter usb verlengen nu te doen of niet?
  2. Ik wil niet altijd het toetsenbord en muis gaan ompluggen als ik de andere nodig heb. Kan dat met die kastjes gedaan worden?

Originally posted by wimbon
[B]Er zijn 2 dingen die ik nog steeds niet begrijp:

1. Is 10 meter usb verlengen nu te doen of niet?
  2. Ik wil niet altijd het toetsenbord en muis gaan ompluggen als ik de andere nodig heb. Kan dat met die kastjes gedaan worden? [/B]

1 : ik denk het niet
2 : ja, maar ik weet niet meer hoe ze heten.

Even tussendoor: een goedkoop monitortje is wellicht goedkoper dan 10m goede VGA kabel!

Als je je VGA kabel zo ver gaat verlengen is het bijna zeker dat de beeldkwali hieronder gaat lijden!

Misschien is onderstaande UTP Extender wel interessant!?

http://www.inmac.nl/Detail.tmpl$search?db=db/catalog.db&eqskudata=E292122&cart=3232255041217528