2 modems en inbelverbindingen?

vbimport

Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is (en zo ja hoe) om met 2 verschillende modems tegelijk een verbinding te maken met internet. Dit om zodoende sneller te kunnen downloaden of wel internet sneller te maken.

Momenteel wordt de tweede verbinding niet geaccepteerd.

The rising hope

Met ISDN lijkt met dit mogelijk omdat je dan ook 2 lijnen hebt, met normale lijn lijkt met dit dus NIET mogelijk!

Ik zou het niet durven zeggen. Als je 2 telefoonlijnen hebt zou het misschien mogelijk zijn met de juiste software, maar wat is het nut van 2 analoge lijnen, ISDN is dan goedkoper en sneller met ook nog eens meer mogelijkheden…

kijk eens bij http://www.midpoint.com of dit bedoeld is wat je wilt. In iedergevalik dacht dat dit programma met 2 verschillende modems een verbinding kan maken met het internet.

Hallo allemaal,

Bedankt voor de snelle respons tot nu toe.
Het volgende is voor mij de bedoeling;
Ik heb een kabelmodem dat zeer langzaam is (vergelijkbaar met een 33K6 modem) en een gewoon modem. Als ik gewoon aan het surfen ben is het kabelmodem net voldoende snel om me niet te gaan vervelen. Als het echter op het downloaden aankomt schieten me de tranen in de ogen met gemiddeldes van 5kb/sec. Indien ik nu in staat was een extra verbinding te maken met mijn gewone modem, was ik in de veronderstelling dat het downloaden dubbel tot drie keer zo snel zou gaan.

Groetjes,
The Rising Hope

weet niet of je op de hoogte bent van enkele programma;s om je downloadspeed te versnellen…?

dit prog, werkt wel!

http://www.amazesoft.com

nog zoiets…

misschien heb je er nog wat aan.

Originally posted by The Rising Hope
[B]Hallo allemaal,

Ik heb een kabelmodem dat zeer langzaam is (vergelijkbaar met een 33K6 modem )
[/B]

Een Brunssum.net modem ? ? ?
Die zijn net zo rap…LOL

Maar die heb ik gelukkig niet meer :slight_smile:

mrDJ
ps. op de foto is wel een ouwe, die nieuwe is niks sneller, maar wel wat mooier :eek:

[Edited by mrDJ on 16-03-2001 at 22:44]

als je nou zeg maar de ene modem via IE zou laten browsen en een andere modem via NS (ofzo) zou het misschien wel mogelijk zijn ja! Hmm… in elk geval kan 1 browser (lijkt mij) nie 2x met een verschillende modem inbellen!

Wel leuk om eens uit te proberen! :wink:

Een browser belt niet in. Het is windows/winsock die de verbinding regelt. Ik weet niet of het kan, maar volgens mij is je kabelmodem een “netwerkkaart” en is een analoge modem gewoon een “modem”.

Moet volgens mij wel kunnen maar heb er geen ervaring mee.

Kan niet,
Je bouwt één verbinding tegelijk op.
Kabel-internet werkt bovendien via het netwerk,
een modem via dialup dat zijn twee verschillende dingen.

Greetz.