2 jaar geen loonsverhoging

Ech niet.

Echt niet! :a

Weten we wel waar het hier over gaat ?

Dit betreft algemene verhoging ivm inflatie…
Dus salarisschalen die met bv 2% worden opgehoogd.

Dus niet prestatie/individuele salaris verhogingen.
Die gaan gewoon door.

Een loonmatiging is nodig omdat we anders te duur worden voor de bedrijven. Zoals al is te zien gaat veel productie richting azie en oosteuropa. Tevens gaan veel IT bedrijven nu ook weg richting India etc. Goed opgeleide mensen die je niet veel hoeft te betalen 12 uur werken en niet klagen.

Als je in een bedrijf werkt dat grote winsten maak ondanks de malaise dan kunnen deze een eenmalige uitkering geven. Dat moet je dan wel met de OR rond zien te krijgen. Vakbond staat hier buitenspel.

Originally posted by Leetje
[B]Weten we wel waar het hier over gaat ?

Dit betreft algemene verhoging ivm inflatie…
Dus salarisschalen die met bv 2% worden opgehoogd.
[/B]

Dus , de inflatie gaat vrolijk door , maar mijn salaris gaat niet evenredig mee. (Zoals al zovele jaren overigens).

Intussen “corrigeert” het bedrijfsleven gewoon vrolijk WEL alles mee onder het mom van “het is voor ons duurder geworden”.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Dus , de inflatie gaat vrolijk door , maar mijn salaris gaat niet evenredig mee. (Zoals al zovele jaren overigens).

Intussen “corrigeert” het bedrijfsleven gewoon vrolijk WEL alles mee onder het mom van “het is voor ons duurder geworden”. [/B]

Yup…

Das de consequentie…maar nog altijd beter dan werkeloos.

btw 2 % bovenop weinig is nog steeds niet veel.

Bekijk ff het grotere plaatje en staar je niet blind op 40 euro bruto per maand meer -> netto …

En dan nog niet eens het geld dat je per maand erbij krijgt, maar wat dacht je als we ECHT onze concurrentie positie aan t verslechteren zien, denk dan aan heeeel veel minder, voor heel lange tijd. Nederland is veel te duur, je hebt veel te veel regels en de arbeiders zijn relatief verwend.

Originally posted by Leetje
maar nog altijd beter dan werkeloos.

Dat is het punt… Het is niet altijd beter dan werkloos zijn en nog (legaal !) wat bij te verdienen.

je hebt veel te veel regels en de arbeiders zijn relatief verwend

Helemaal waar. Ware het niet dat mijn zorgvuldig aangekocht electronica gemaakt is in de lage-lonen landen, dan had ik het nu nog niet kunnen aanschaffen.

liever geen loonsverhoging dan geen baan :smiley:

Ik vind het gewoon nergens over gaan. Ze moeten juist de prijzen van produkten bevriezen! Die zijn in 2 jaar minimaal verdubbeld!! Als ze dat 1x met mijn salaris doen dan mogen ze het daarna wel voor 5 jaar bevriezen! :wink:

Originally posted by Wookie
Ik vind het gewoon nergens over gaan. Ze moeten juist de prijzen van produkten bevriezen! Die zijn in 2 jaar minimaal verdubbeld!! Als ze dat 1x met mijn salaris doen dan mogen ze het daarna wel voor 5 jaar bevriezen! :wink:

Denk dat ze je post hebben gelezen…
Zie de uitgebroken prijzenoorlog in de supermarkten. :smiley:

Nou nog ff de prijzen van gas/licht/water gemeenteheffingen
verzekeringen horeca en middenstand naar beneden en we zijn er. :bigsmile: