1Gig aan Dimmetjes

vbimport

FYI

Ik heb gistern8 ff mijn nieuw binnengekomen geheugen getest en ben tot volgende conclusie gekomen:

Ik had er 256MB Cas2 Corsair inzitten, had 256MB Infinion Cas2 gekocht + 512MB noname…

Als ik mijn 3 sloten vul met de reepjes en de FSB gewoon op 133 laat staan pakt ie maar maximaal 512MB…als ik er 1tje van 256 uithaal dan pakt ie 768.
Klok ik mijn mobo terug naar een FSB van 100 dan pakt ie wel al het geheugen en boot ie met 1024MB…best leuk…maar helaas start Windows 98SE dan niet meer op…Windows2000 Prof. werkt wel gewoon goed.

Dus het komt erop neer dat het reepje van 512 niet stabiel kan draaien op 133MHz in combinatie met sneller geheugen…
Ik bedenk me alleen net dat ik niet getest heb om alleen het 512 reepje te laten draaien op 133FSB…hmmm…naja…Ik hou het nu op 2x 256MB CAS2 geheugen en verkoop de 512MB weer want het was maar een try-out zeg maar…

Ik heb een Asus A7V Mobo…dat je het weet

post je opmerkingen/ervaringen/suggesties pls…

Was die dimm van 512 niet alleen voor 100 MHZ geschikt??

nope had em gekocht als 133MHZ!

Zou ik toch even proberen om em alleen er in te steken en dan met een FSB van 133 om te kijken of dat wel gaat, anders terugsturen! :stuck_out_tongue:

Sja misschien dat ik dat 2nite toch nog ff doet dan…! :slight_smile:

ps. Draait Emperor een beetje? (is off-topic dus zie je PM voor antwoord)

dacht dat er ergens een setting was in win 98SE om compatibel te worden met 1024MB RAM +

Originally posted by MaFd0n
dacht dat er ergens een setting was in win 98SE om compatibel te worden met 1024MB RAM +

dat moet je mij dan maar es aanwijzen…kan der nix op internet over vinden…

hmm, heel vreemd , maar wat heb je in godsnaam aan 1gig ram?

ik heb zelf 512mb en statbar geeft nadat de pc 3 dagen aan heeft gestaan nog aan dat ik 250mb vrij heb en de pc wordt er ook niet sneller van, dus als ik jou was zou ik die 512 weer verkopen , dit is geen advies die je leuk gaat vinden , maar wel een hele goede :wink:

Wat je ook kan doen is die 2 X 256 weer verkopen en gewoon een dimm van 512 kopen.

mzzl

PS. wat ik ook HEEL VREEMD vind is dat je met 1 gig ram win 98 draait, win98 kan volgens mij eens ram boven de 256mb gebruiken, installeer anders gewoon win2000