160 cm IDE kabel?

160 cm (ongeveer) IDE kabel bestaan die uberhaubt ? en indien ze bestaan weet iemand waar ik ze kan halen ?

160 cm is wel heel lang denk ik. Volgens mij bestaat er wel zo iets als ‘flatcable op de rol’ waar je dan zelf je connectors op zet. Je zou eens bij de betere computerzaak of electronica-zaak te rade moeten gaan, maar ik kan me herinneren dat een vriend van me ook ooit een flatcable van 'ruim 1 meter had.

Originally posted by Sandman_24
160 cm is wel heel lang denk ik. Volgens mij bestaat er wel zo iets als ‘flatcable op de rol’ waar je dan zelf je connectors op zet. Je zou eens bij de betere computerzaak of electronica-zaak te rade moeten gaan, maar ik kan me herinneren dat een vriend van me ook ooit een flatcable van 'ruim 1 meter had.

aha thnks ,k zal even naar zo een zaak zoeken die dat heeft…,

en IDE verleng kabels bestaan ook niet zeker toch of wel ? want die dingen heb ik ook nergens gezien…

Hai Highstuff,

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom uit Tilburg en mocht je uit de buurt komen kun je daar even gaan kijken. Maar der is hier een zaak die beweert alles te hebben of er anders aan te kunen komen. En als dat niet het geval is bestaat het niet. (zeggen ze!!!) ik zal je ff linkje geven http://www.allesintilburg.nl/item/76/7637/ia7637_79452.html Je zou ze kunnen bellen eventueel en navraag doen.

mzzl Dunedain

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk

ik kan het nergens vinden op t net, maar ik meen mij te herinerren dat ide kabels maar tot een bepaalde lengte kunnen zijn en dat dat in ieder geval minder was dan 1,60.
Misschien kun je hier ergens iets over vinden in de vergelijkingen tussen scsi en ide (scsi kan in ieder geval langer dan ide)

Volgens de officiele specificaties mag een IDE kabel niet langer zijn dan 60cm. Nu zijn er genoeg mensen die gebruik maken van langere kabels (zelf heb ik alleen maar 90cm kabels in mijn hoofdsysteem, loopt zonder problemen!).

Of het echter bij 1,60m ook nog goed gaat weet ik niet. Je zit dan in feite op bijna 3x de toegestane afstand. Je kunt het proberen, maar sta er niet gek van te kijken indien er problemen optreden zoals bijv dataverlies of datacorruptie.

Wat wil je gaan aansluiten? Je zou natuurlijk ook voor USB2.0 of FireWire kunnen gaan (prima voor optische drives)…

Originally posted by Dunedain
[B]Hai Highstuff,

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom uit Tilburg en mocht je uit de buurt komen kun je daar even gaan kijken. Maar der is hier een zaak die beweert alles te hebben of er anders aan te kunen komen. En als dat niet het geval is bestaat het niet. (zeggen ze!!!) ik zal je ff linkje geven http://www.allesintilburg.nl/item/76/7637/ia7637_79452.html Je zou ze kunnen bellen eventueel en navraag doen.

mzzl Dunedain [/B]

aha thnks! k zal morgen ff die winkel bellen :slight_smile:

Originally posted by Crowley
ik kan het nergens vinden op t net, maar ik meen mij te herinerren dat ide kabels maar tot een bepaalde lengte kunnen zijn en dat dat in ieder geval minder was dan 1,60.
Misschien kun je hier ergens iets over vinden in de vergelijkingen tussen scsi en ide (scsi kan in ieder geval langer dan ide)

ja k d8 ook dat er mischien een limiet voor is…maargoed dan zal ik een externe behuizing moeten kopen…