1500 meg in de bak , wat nu?

vbimport

Nou , ik heb nu het maximale aan ram in mijn A7V bordje ,
namenlijk 1.5 Gigabyte.

Echter krijg ik er inderdaad maar 512mb van in windows 98SE aan de praat. (Eventueel nog een ramdrive van een gig),

Ik heb voorlopig geen zin een andere (versie) OS op te zetten , dus als iemand tips heeft om de volle mep te kunnen gebruiken in Windows 98SE , dan hoor ik die graag :slight_smile:

Ik weet al van de Vcache mogelijkheid , maar dan nog krijg ik maar 512 mb tot mijn beschikking.

Tips en trucs zijn welkom :slight_smile:

Ah, 768 mb is al mogelijk

RESOLUTION
To work around this issue, add the following line to the [386enh] section of the System.ini file:
MaxPhysPage=30000
> This limits the amount of physical RAM that Windows can access to 768 MB. > To do so, use the following steps:

Use any text editor (such as Notepad) to edit the System.ini file.
Add the following line in the [386Enh] section of the file
MaxPhysPage=30000

Save the file, and then restart your computer.

nu nog meer :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
Use any text editor (such as Notepad) to edit the System.ini file.
Add the following line in the [386Enh] section of the file
MaxPhysPage=30000

De system.ini eerst backuppen zou geen slecht plan zijn! :slight_smile:

Je kunt in de Microsoft KnoweledgeBase zoeken.
Ik meen dat het ooit op dit forum ook behandelt is…

Win9x is niet in staat om meer dan 768MB aan te kunnen zonder daarvoor een fix te gebruiken zoals door Microsoft aangedragen is op hun site… (Win2k en WinXP kunnen wel meer dan 768MB aan)

Originally posted by Da_Taxman
Win9x is niet in staat om meer dan 768MB aan te kunnen zonder daarvoor een fix te gebruiken zoals door Microsoft aangedragen is op hun site… (Win2k en WinXP kunnen wel meer dan 768MB aan)

Tsja…tis helemaal juist…

Naja , voorlopig dan maar 768 Meg voor windows en 768 meg voor een ramdrive waar de temporary files op staan :slight_smile:

'K zal even toelichten dat ik laatst ergens heb gelezen dat het snelheidswinstpercentage dat je wint door RAM bij te plaatsen het grootst is bij overstap van 128-256MB en dat de overstap van 256-512MB niet eens zo heel veel is!
Uiteraard als je echt veel progs tegelijk hebt draaien is het handig om wat meer RAM aan boord te hebben!

Heb zelf 512MB aan boord en heb er welis aan gedacht om er nog 512 bij te prikken maar aangezien ik het bovenstaande wist en ik niet eens zo heel veel progs tegelijk heb draaien, tenminste niet zoveel dat ik echt meer als 512 nodig heb, heb ik het maar hierbij gelaten! :slight_smile:
Aan de andere kant, als je het toch nie zo heel veel kan schelen of je een meijer meer of minder in je bezit hebt, dan zou ik ook nie moeilijk doen! Hoppa, gelijk 3 bankjes van 512 erin! LOL! :wink:
Maar ja, ik besteed me cash liever nuttiger! :stuck_out_tongue:

Oh , daar ging het me niet om ,
Het is nu op een behoorlijke goedkope prijs te krijgen en ik dacht , dan stop ik ook het maximum erin… dus 1.5 Gig…
hoef ik DAT alvast niet meer te upgraden en kan ik een paar jaartjes voor uit (althans , dat hoop ik)

Originally posted by Wookie

De system.ini eerst backuppen zou geen slecht plan zijn! :slight_smile:

Voor die 3 regels ?

man , dan ken jij mijn system.ini niet :slight_smile:

…hoef ik DAT alvast niet meer te upgraden en kan ik een paar jaartjes voor uit (althans , dat hoop ik)

Over een paar jaar is er allang geen DDR geheugen meer! Dan wordt in de standaard instap pc al QDR geheugen gebruikt! (Q=Quatro) :stuck_out_tongue:
En staat DDR mem op uitsterven! :cool:

[B]

Voor die 3 regels ?

man , dan ken jij mijn system.ini niet :slight_smile: [/B]

Hmm… mijn sys.ini heeft wel wat meer dan alleen 3 regeltjes! (hoop cijfers en letters doormekaar heen…)
Maar ja, je moet het natuurlijk zelf weten. (is btw wel hééél veel werk zo’n backup! :p)

Niet backuppen is ook een optie als je dan je systeem per ongeluk verkracht kun je alles formateren en een OS installeren dat wel meer dan 768mb kan adresseren!

Try Linux :rolleyes:

Met zoveel MEM kan wel VMWare draaien. Dan draai je W2000, Windows ME, Windows XP en Windows 98 tegelijk in vier schermpies! Hehehehe. :wink:

Ik weet genoeg , er gaat zo snel mogelijk Windows XP Pro op :smiley:

Misschien is inderdaad Vmware een leuke optie , maar is mijn 900Mhz Thunderbirdje daar niet te traag voor ?

Mijn systeem loopt al meer dan een jaar zonder een christelijke backup te maken en is met TweakUI en X-Setup (gisteren alle plugins geupdate en gedownload) helemaal ongans geTWEAKed.

Er is niet zo snel een backup te maken van een Windows directory van bijna 2 gigabyte groot… en om alleen de .ini en .dat te gaan backuppen … kan ik er net zo goed weer windows opnieuw op gaan zetten…

Ik denk dat ik em gewoon probeer te upgraden naar Win XP Pro , dan kan ik altijd nog terug naar 98SE mocht dat toch niet zijn wat ik wil.

XP kan tenminste tot 4 Gig aan RAM adresseren , dus dat zit wel snor.

[B]Ik weet genoeg , er gaat zo snel mogelijk Windows XP Pro op :smiley:

Misschien is inderdaad Vmware een leuke optie , maar is mijn 900Mhz Thunderbirdje daar niet te traag voor ?

Mijn systeem loopt al meer dan een jaar zonder een christelijke backup te maken en is met TweakUI en X-Setup (gisteren alle plugins geupdate en gedownload) helemaal ongans geTWEAKed.

Er is niet zo snel een backup te maken van een Windows directory van bijna 2 gigabyte groot… en om alleen de .ini en .dat te gaan backuppen … kan ik er net zo goed weer windows opnieuw op gaan zetten…

Ik denk dat ik em gewoon probeer te upgraden naar Win XP Pro , dan kan ik altijd nog terug naar 98SE mocht dat toch niet zijn wat ik wil.

XP kan tenminste tot 4 Gig aan RAM adresseren , dus dat zit wel snor. [/B]

kom nu toch echt veeeeel bugs tegen in XP (teveel om op te noemen dat ik vergeten ben welke precies)

maar goed, ik ga zaterdag bij de PCDUMPDAG in A’dam maar zelfde aantal gigs kopen, wat heb je ervoor betaald, want ik wil natuurlijk minder betalen :rolleyes:

79 mark per 512 MB

Ik heb er nu XP Pro opgezet , da’s wel effe wennen zeg :slight_smile:

[B]79 mark per 512 MB

Ik heb er nu XP Pro opgezet , da’s wel effe wennen zeg :slight_smile: [/B]

okie dank :slight_smile:

zaterdag ff rode handpalm oplopen :smiley:

[B]79 mark per 512 MB

Ik heb er nu XP Pro opgezet , da’s wel effe wennen zeg :slight_smile: [/B]

Maar wel een stuk stabieler als Windows 98

Ps
Hoe lang duurde de installatie ongeveer ?

:smiley:

Waar heb je DM79 voor die 512MB betaald? Bij Bora kosten ze nog steeds DM89…!

Originally posted by Dee-ehn
Waar heb je DM79 voor die 512MB betaald? Bij Bora kosten ze nog steeds DM89…!

Nou , maandag j.l. dan niet …

wat een verschil zeg , 30 mark :slight_smile:

XP loopt als een treiiinnnnn… de installatie duurde echter wel inderdaad hoereteringlang … zo’n 1.5 uur is ie aan het prutsen geweest , daarna opgestart en zelf gaan prutsen

prutsen : tweaken

[B]

Nou , maandag j.l. dan niet …

wat een verschil zeg , 30 mark :slight_smile:

[/B]

Nja kan best bij Bora… heb al vaker meegemaakt dat de prijs van het geheugen aldus de website hoger zou moeten zijn -> uiteindelijk is het goedkoper :slight_smile: (altijd fijn, had ik met oa mijn 512MB DIMM ook…)