10/100 Mbit wat zijn de verschillen?

vbimport

ik heb niet zo erg veel verstand van netwerken, maar vroeg me af als ik 2 kaartjes koop die snelheden kunnen halen van 100 Mbit of dit dan betekend dat het 10 x sneller gaat dan 10 Mbit.

andere vraag is: ik wil op de andere PC ook kunnen internetten met die 10/100 Mbit kaart (die dus verbonden is via 1 netwerkkaart naar de andere pc - waar de internet aansluiting op staat aangesloten, met 2 netwerkkaarten) dus met andere woorden, kan ik probs verwachten met een 10/100 Mbit netwerkkaart, ik vind het een beetje verwarrend.

Trouwens deze topic ook heb ik in de gaten, kom net me bed uit en dacht die dingen te willen kopen bij mycom (30 piek p.s.) dus excusses voor de brakke tekst :slight_smile:

Het kan inderdaad 10 x sneller maar dat zijn max waarden. Als je over een netwerkje wil gamen heeft die snelheid zin. Om internet te delen maakt het niet uit. Ik vind wel dat het prijsverschil klein is dus neem dan 100 Mbit kaartjes. Gebruik ook eens de search functie van dit forum, er zijn hier al boeken vol geschreven over dit onderwerp

succes;)

bedankt voor de reply. had al gezocht maar kon nergens vinden waar de verschillen worden uitgelegd, het doel van de aankoop is hoofdzakelijk bestanden uitwisselen (dan is snelheid wel belangrijk) en af en toe te internetten, en ik ben ook wel benieuwd naar de XP option “Remote Desktop Connection”

uhm, ik heb al wat gevonden hier word het uitgelegd, misschien/hopelijk hebben andere er ook wat aan :slight_smile:

Als je vooral bestanden wilt uitwisselen neem dan gewoon een 10/100 MBit. Is nu eenmaal een stuk sneller dan 10mbit en is helemaal niet zo veel duurder.

ok bedankt allemaal, ik had eerder op de dag een Sitecom USB Bridge netwerkkabel gekocht, kreeg ik dus totaal niet aan het werk in WXP, dus ikke weer fijn naar de Kijkshop me 100 piek terug gekregen en bij Mycom dus 2 netwerkkaartjes gekocht (10/100 mbit) nu nog de hdd van andere pc, partitie D weer in orde maken (van Ntfs -> fat) word nog een heel verhaal ben ik bang, maar goed das een ander prob :slight_smile:

Het enige melige antwoord is :

90