10/100 alleen 10 werkt goed

vbimport

Zoals het subject al doet vermoeden heb ik problemen met mijn netwerkje.
Als ik tussen mijn 2 pcs met 100 mbit (10/100), files probeer te transferren gaat dit met kleine files goed maar met grote hangen de pcs na een paar MB. Met 10 gaat het perfect.
Iemand een idee wat erg niet goed is ??

wat merknamen , operating systems en methode van aansluiting (cross / switch / hub) zouden handig kunnen zijn om tot een analyse te komen.

Idd weer eens te weinig info.
Oke gaat ie dan…

OS Me vs Me.
Crossconnect kabel.
Netwerkkaarten identiek…weet merk niet meer. Zoek ik straks thuis wel op.

Wordt vervolgd.

Ik neem aan dat deze via standaard filesharing (directories sharen en zo) worden geregeld. Zou je het misschien eens kunnen proberen via het ftp protocol ? Overigens zijn er nogal wat netwerkupdates uitgekomen voor ME de laatste tijd. Zie http://windowsupdate.com voor meer.

Ik gebruik Xitami 2.4d1 om 1 PC als server te gebruiken en vervolgens FTP connect met windows commander 4.51.

Ga straks eens thuis kijken naar die updates.
Bedankt alvast.

++++++++++++++=
Mijn Netwerkkaart(en) is een Realtek RTL8139(A) Fast ethernet adapter. Niks bijzonders dus.

+++++++++++++

Gebruik ook met weer andere PC PCanyware 9.0 die ook zelfde probleem heeft maar dit terzijde.

Waarom maak je je het jezelf toch zo moeilijk met die programma’s en doe je het niet gewoon via windows verkenner. Het is normaal dat de gegevensoverdracht op een gegeven moment wat terugvalt, maar normaal zou ie gewoon moeten verder blijven doen.

Originally posted by TechMastex
Waarom maak je je het jezelf toch zo moeilijk met die programma’s en doe je het niet gewoon via windows verkenner. Het is normaal dat de gegevensoverdracht op een gegeven moment wat terugvalt, maar normaal zou ie gewoon moeten verder blijven doen.

Euh…moet er niet 1 van de pc’s een servers progje hebben draaien dan ?
Bovendien 10Mbps 1130 kb/s alle files OK
100 Mbps 4000 kb/s kleine files OK
en bij grote files worden mijn PC’s spontaan muis en keybord gehandicapt.

Maar goed, hier het verlossende antwoord van Realtek support.

Dear ???,

Please try the latest version for Winme driver.

Q4: How connectable are 2 machines operating in the Windows systems?
A4: If you use VIA MPV3 chipset, you must get a patch file to patch your win98 first !! (download it !!)

1. If you use cross-cable(no hub) to connect to each other, one side of cable pin 1,2,3,6 must connect to pin 3,6,1,2 of another side. If you use coaxial cable to connect, you must use TERMINATOR and T-CONNECTOR.
  2. Make sure your cable setup properly on both then run rset8139.exe (diagnostic program) to test the NETWORK. (The rset8139.exe must run under PURE DOS. Don’t load driver).
  3. Check the tab of “devices manager” on system panel(start–> settings–> control panel–> system). If you find a yellow “!” mark on the item of “network adapter”, remove it ! Check for another on the item of “other devices”. If you find a yellow “!” mark, remove it, especially the one on network adapter . If everything is installed properly(driver loaded), then click OK.
  4. The WORKGROUPS of network panel(start–> settings–> control panel–> network–> identification tab–> workgroups) must both be the same.
  5. Add NETBEUI protocol(start–> settings–> control panel–> network–> configuration tab–> add…–> PROTOCOL–> Microsoft–> choose NetBEUI), CLIENT FOR Microsoft NETWORK(start–> settings–> control panel–> network–> configuration tab–> add…–> CLIENT–> Microsoft–> choose client for Microsoft network) and SHARE FILES AND PRINTER WITH MICROSOFT NETWORK service (start–> settings–> control panel–> network–> configuration tab–> add…–> SERVICE–> share files and…) on both.
  6. Both machines must login the domain (you must enter the password when you boot windows) and provide the sharing directory.

Note! cnfae@realtek.com.tw will be not available after 6/17
cnfae@realtek.com.tw will rename
nicfae@realtek.com.tw for NIC team and
switchfae@realtek.com.tw for Switch team.

Thank you for your e-mail. If you still have any questions or
problems, please do feel free to contact me. Thank you!!

Sincerely yours

Jean Chen(’ÂŒd›N), Taiwan
Technical Support Engineer
Realtek Semiconductor Corp.
No.2, Industry E. Rd. IX,
Science-Based Industrial Park,
Hsinchu,Taiwan
Tel:886-3-5780211 ext:3887/3858
Fax:886-3-5776598
Email :<jeanc@realtek.com.tw>

Please keep the previous mail
when you reply. Thank you!!

Vrij uitgebreid C/P antwoord…

Gaan we es ff uitproberen als ik wat meer tijd heb en het wat koeler wordt op die sauna zolder.

kzou begot niet weten waarom je een server programma nodig hebt ? In windows xp home nu nog wel, maar in me niet.

Je moet gewoon zorgen dat je de juiste networkclient uit je configuratie scherm selecteert, en bestanden deelt. En dan kan je toch via windowsverkenneer een verbinding maken met de hd ?

Ik ben niet zo’n fan van die verkenner. Ben opgegroeid met de goeie ouwe norton commander nu dus windows commander.
Maar ik zal ut eens proberen.

heb je wel specifieke WinME drivers erop staan

Gaan we ook even checken…///

Tnx.