1 dommer vraag?

vbimport

Dag allemaal,

Ik wil 1 klopboor machiner kopen maar ik weet het niet wat moet ik opletten bij deze boor machine. Moet je kijken naar hoeveel Watts, toerental … dat die heb ? ZIjn er 1 bouwvak man onder de Freakers ?? ALvast bedankt.

Verkeerd forum denk ik.

Als je niet dagelijks boort kun je voor zo’n 50 pleuro’s een leuke pneumatisch klopboor kopen met SDS boren. Zie GAMMA KARWEI etc.
Heb er 1 en deze bevalt zeer goed.

Als je wel zeer regelmatig boort kun je beter een goed merk kopen Makita of zo.

Van watts etc weet ik niet zo veel.

Suc6.

Dat zeg ik Gamma.

Originally posted by RDJ
Dat zeg ik Gamma.

:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Ligt er ook een beetje aan waarvoor je die wilt gebruiken…(beton ja/nee)

Vermogen is 1 ding, toerental een ander. Leuke opties zoals regelbaar toerental, draadloos en andere fratsen zijn niet noodzakelijk, maar kunnen handig zijn als je een meer multi purpose apparaat zoekt (ook als schroevendraaier bijv.)

Er zijn veel goeie merken, maar bij de consument is B&D het bekendst denk ik (maar niet noodzakelijkerwijs het beste). Maar laat de mensen bij een Praxis of Gamma maar hun verhaal doen (of iemand hier die er veel verstand van heeft uiteraard), daar krijgen zij voor betaald :wink:

Borgh of Metabo pro lijn
kan je niet fout meegaan, en ja die kosten aardig wat €€€

Originally posted by Maelstrom
Borgh of Metabo pro lijn
kan je niet fout meegaan, en ja die kosten aardig wat €€€

Dan liever een Hilty :slight_smile:

Hartelijk bedank voor al de reactie . Ik ga morgen naar de Gamma voor veder info.

Groeten,

Sorry dat ik pas zo laat reageer (verplichtingen etc), maar kijk evt eens voor een Dewalt. Kost wel wat, maar voor de rest van je leven ben je onder de pannen (in spreekwoordelijke zin ;)).

Metabo is trouwens ook erg goed, maar let wel op dat je bij Metabo een boor pakt die goed regelbaar is. Mijn pa heeft ooit een Metabo gekocht die 2 standen heeft: “schildpad” en “hert” oftewel zeer snel en achterlijk snel. Wil je daarmee iets fijns boren (bijv in triplex, gips of spaanplaat) dan rijt je je te boren plaatje aan diggelen… (geen goede allrounder dus, maar wel geschikt voor “bruut” werk).

In het kader van pc’s:
Mocht je gaten willen boren in je pc-kast of modificatie om bijv. extra koelers in te bouwen, dan schijnt dremel het beste all-purpose tool te zijn.
Voor een gewone boor zou ik het helaas niet weten.