1/1 kopie rechstreeks van cd naar cd

vbimport

waarom kan ik niet 1/1 kopie maken rechtstreeks van cd op cd
ik heb een plextor 8*/4*/32* ( IDE) en een cdrom lezer A-Open 40speed
hd hangt op primaire master
cdrom lezer op primaire slave
schrijver op primaire master
dit lukt niet nero burning als zowel easy cd creator of cdrwin

dat lukt wel als je niet on the fly brandt.Als je de brander en cd-rom,allebei,op de secundaire ide-poor hebt aangesloten dan wil dat wel eens misgaan.Bij een collega nam het alleen maar ruis op.Of je zet de brander samen met de hardisk of de cd-rom,of je brandt via de harde schijf dus NIET on the fly.Als het goed is,moet het dan wel goedgaan.
Suc6

Het is niet de eerste keer dat IDE- on the Fly copiëren problemen oplevert, oplossing: koop een SCSI over en toevoer en kaart en dan je on-the -fly bakken.
Grtz

Vertel eens wat meer over wat je melding is als jet het circus opstart.
Ik heb dus net een nieuwe brander gekocht (zie in ander forum de philips 3610 vragen) en dat is de Plextor 8/4/32 A. Bijna alle branderprogramma’s geinstalleerd van www.cdrsoft.net.
Wat ik wel gedaan heb is bij Plextor (Belgie) een update op mijn firmware gehaald
namelijk nr. 1.07 en deze geisntalleerd.
Bij de leveranciers van WinonCD en Nero etc.
ook de laatste drivers (ASPI) gehaald en ook
geinstalleerd. Oja, vergeet niet even de bijbehorende instructies te lezen bij de Plextor firmware 1.07 (Plextor noemt de brander de 8/4/32 T maar ik heb hem ook gebruikt voor mijn 8/4/32 A).
Mocht je deze programmaatjes willen hebben dan kan ik als je dat wilt ze ook aan je mailen.
Groetjes van de liggende fietser.

het licht aan 2 dingen :

1. IDE…dit is zwaar klote voor on the fly kopieren
  2. Aopen cdrom, volges mij is er geen slechtere cdrom speler te koop dan een Aopen.

Nooit cdrom en cdr opzelfde ide cable aansluiten ===> VETTE PROBLEMEN

En aopen geeft niks problemen met my hoor , heb dvd 10x4x slot-in en 48x cdrom, en nooit problemen gehad

Naar wat ik gehoord heb zijn er bepaalde moederborden problemen hebben met bepaalde harde schijven en CD-ROM spelers op dezelfde IDE poort.

Verder moet het op zich geen probleem zijn om een Data cd on the fly te kopieren met een IDE schijf. Zorg wel dat alles verder uitstaat (screensaver, Antivirus, scandisk en andere residente programma’s).

Maar het al eerder gegeven advies is wat duurder, maar zorgt wel voor veel minder problemen: Neem SCSI en blijf bij Plextor

Succes

Da_Taxman