| |||||||
|
![]() |
| | LinkBack | Thread Tools |
| | #1 |
| New on Forum Join Date: Sep 2007
| Windows XP fout op Packard Bell Hallo allemaal!!! Na lang surfen en veel te lezen ben ik er nog steeds niet achter. Ik heb Windows XP geinstalleerd op een pc van een kennis van mij. PC staat hier momenteel voor me... Echter, ik heb de harde schijf in mijn eigen Dell computer gedaan, en via die weg WinXP erop gezet. Natuurlijk werkt alles toppie in mijn eigen computer, maar zodra ik de harde schijf in de Packard Bell stop gaat het fout..... POST screen gaat goed. (Hierna hoor ik een PIEPJE) Dan zou het beeld normaal gesproken het logo van Win XP met de 'laadbalk' moeten laten zien, maar ipv dat blijft er een linksboven in volledig zwart scherm een knipperend balkje staan. En ook na 10 minuten-20 minuten... is dat balkje nog steeds niet moe van al dat knipperen, en blijft gewoon doorknipperen. Oftewel: in mijn Dell start windows xp wel, maar in de Packard Bell niet. Het gaat hier om: Packard Bell iMedia 5805i RW Intel Pentium III 866 MHz 128 MB RAM WAT NU??? Alvast allemaal hartstikke bedankt voor de reacties! Zal zo regelmatig mogelijk deze pagina bezoeken om te reageren als jullie meer informatie nodig hebben. Groetjes, Albert. |
| | |
| | |
| Register to remove me Join Date: Today Location: Myce HQ
| |
| | #2 |
| MyCE Resident Join Date: Jun 2000 Location: daar waar jullie niet wonen
| Re: Windows XP fout op Packard Bell nou dat is vrij simpel je hebt xp zo geinstaleerd dat hij met het dell systeem werkt met alle settings vandien en de Packerd Bell kan niet overweg met de settings van de dell. dus je zult xp echt op de Packerd Bell zelf moeten installeren. daarnaast is 128 MB Ram toch wel de ondergrens waarop xp nog werkt ik zou deze verhogen dan zal xp beter draaien en sneller laden.
__________________ madjoker.nl |
| | |
| | #3 | |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell Quote:
oke, ik heb dus nu windows xp geinstalleerd IN de Packard Bell. alles goed en wel. POST screen gaat goed. Hoor 1 x PIEP. Dan het laadscherm van Windows XP (met balk) en dan... en dan... uhm... Zwart Scherm....??? monitor schakelt zelfs zichzelf uit na enige tijd.... (kan ik niet overwegen om er beter toch maar WIN2k op te zetten?) | |
| | |
| | |
| Always the best offers Join Date: Today Location: Myce HQ
| |
| | #4 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell uhm. ben zelf ant knutselen gegaan... heb geprobeerd de packard in veilige modus op te starten, en dat lukt. maar in normale modus.... NOPPES... wat kan dit zijn? |
| | |
| | #5 |
| CE Freak Join Date: Mar 2006 Location: Almost there
| Re: Windows XP fout op Packard Bell Er zitten waarschijnlijk nog drivers van op de Dell in de weg. Heb je wel een "schone" installatie gedaan en de schijf opnieuw geformatteerd op de PB? |
| | |
| | #6 | |
yups. heb alles geformatteerd... enkel in veilige modus opstartbaar...maar daar heb ik nie zo veel aan gloof ik. Windows normale modus starten... dan blijft ie hangen na het laadscherm van win xp.. zwart beeld, en monitor schakelt uit. geen idee wak nu moet doen... win2k een optie misschien of zou dat hetzelfde probleem geven. er stond w98 op de PB, maar aangezien daar geen updates meer voor zijn en zelfs de printer problemen krijgt in w98, had ik voorgesteld in wxp erop te zetten voor hun, maar levert op het moment dus veel problemen. ben egt de weg kwijt om dit goed voor mekaar te krijgen. | |
| | |
| | #7 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell Welke video-chip zit er in de PB? Je kan proberen om de juiste driver daarvoor in Veilige Modus te installeren. |
| | |
| | #8 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell de driver voor mijn videokaart kan ik in veilige modus gewoon installeren? ik kan de driver wel downloaden via deze Dell comp, kopieren naar de harde schijf van de PB, dan PB opstarten veilige modus, en de driver installeren...?? zoiets.?? groetjes! |
| | |
| | #9 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell yep
| | |
| | #10 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell okido..morgen ff doen... nu film kijken en slapen.... laat het morgen wel weten.. groetjes!!! |
| | |
| | #11 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell is goed slaap lekker
| | |
| | #12 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell was ik weer ff snel voor het slapen gaan..... (laatste bericht vandaag) kan geen drivers vinden. en degene die ik hoogstwaarschijnlijk nodig heb staan op de nvidia site op 1 of andere manier kan ik die site gewoonweg niet open.... is er een mogelijkheid dat iemand mij kan helpen en ze toe zou willen sturen? ![]() gaat hier om een : NVIDIA Riva TNT2 M64 blijkbaar is die lastiggggg deze links zouden wel van toepassing kunne zijn voor de download van de juiste drivers voor de vidkaart. kan ze dus hier niet openen... (???) http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_29.42.html http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_30.82.html alvast bedankt weer allemaal.!!! |
| | |
| | #13 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell probeer het anders eens via de meuktracker van tweakers.net hier
| | |
| | #14 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell |
| | |
| | #15 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell goed.... daar was ik weer: UPDATE: heb de drivers via kameraad toch kunnen downloaden. genstalleerd op de HD vd PB. Windows XP draait nu WEL op de PB. maar.... ik wil dus graag een inetverbinding op zetten, en alle programmas die als backup op dvd/cd staan weer op de computer installeren. maar als ik een dvd en,of cd in de dvd en,of cd station doe.. kan ik deze niet openen, ook cd's met autorun worden niet geopend. in apparaatbeheer, staat wel dat de beide stations goed zijn geinstalleerd, en stuurprogramma verwijderen, en na de tijd automatisch weer latenm installeren werkt ook niet. kan dus geen cdroms of dvds openen als ik ze in de stations doe. heeft iemand een idee? groetjes! |
| | |
| | #16 | |
| MyCE Resident Join Date: Sep 2003 Location: In front of my monitor.
| Re: Windows XP fout op Packard Bell Hallo, Quote:
mzzl DĂșnedain
__________________ If it seems you've got everything under control... You're not going fast enough ( Ayrton Senna) www.compugear.nl Asus M4N98TD EVO AMD Phenom II x4 840 Samsung 1 TB HD en ST 1.5 TB em WD 3 TB 12000 MB Kingston DDRII Ram 800 MHz Ati Radeon 5770 1 GB Plextor DVDR PX820SA Windows 7 Pro | |
| | |
| | #17 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell ben ik met die recov cd niet alles kwijt wat er is geinstalleerd????? ik kan dus wel boot cd's openen, maar zodra ik in windows ben kan ik niks meer openen op het dvd station/cd station. geen gebranden backups en geen officiele cd's firmware gezocht voor de driver van de dvdrom station, maar dat geeft een error en weet niet wat ik nog meer kan doen.... gaat om een Pioneer DVDROM 115BB ook de gewone standaard IDE atapi 8x4x32x cd drive doet het niet.... |
| | |
| | #18 | |
stoppen en de data die je nodig hebt opslaan op die pc) zodra je dan de schijf weer in de PH hangt en danmet de recoverycd alles weer terugzet en het werkt weer kun je van die andere pc de data weer terugzetten op de PHmzzl DĂșnedain
__________________ If it seems you've got everything under control... You're not going fast enough ( Ayrton Senna) www.compugear.nl Asus M4N98TD EVO AMD Phenom II x4 840 Samsung 1 TB HD en ST 1.5 TB em WD 3 TB 12000 MB Kingston DDRII Ram 800 MHz Ati Radeon 5770 1 GB Plextor DVDR PX820SA Windows 7 Pro | |
| | |
| | #19 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell en er is dus geen andere manier waarop ik die dvdrom en cdrom weer aan de gang kan krijgen? op de PB site staat dat het probleem zich voordoet als Wxp SP2 is geinstalleerd. volgens hun was de oplossing: In apparaatbeheer installatie ongedaan maken, windows afsluiten, opnieuw opstarten, wordt automatisch de plug and play apparaten weer geinstalleerd en dan zou het opgelost moeten zijn.... ik met goede moed aan de gang... en raad eens.... HET WERKT NIET..... geen andere manier? firmware en andere rommel voor die PB geprobeerd maar is nieuwste drivers momenteel geinstalleerd, en terug naar vorig stuurprogramma kan ook niet, aangezien die niet gevonden worden. WAT NU! Zonder dat alles verdwijnt, is er nog een optie? (behalve dan andere comp kopen...) groetjes maar weer.. |
| | |
| | #20 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell Al doende leert men, sammy2004. Heb je er al aan gedacht om de chipset drivers van het moederbord te installeren? Gooi meteen ook de CD-ROM eraf en gebruik een nieuwe 80-aderige lintkabel met het blauwe uiteinde in IDE 1 op het moederbord en het zwarte uiteinde in de DVD-ROM. De ruiter achteraan op de DVD-ROM zet je in de MA (Master) positie. Succes! |
| | |
| | #21 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell where the **** kan ik chipset voor moederboard vandaan halen.... ![]() PB ondersteunt niks meer uit de oertijd ![]() weet nie een wat voor moederbord er exact inzit eerlijk gezegd. (of bedoel je de BIOS)(BIOS is niks meer van te vinden) maar goed, verder draait alles prima winxp en alle programmas zijn toppie erop gezet en geen tegenvallers verder... enkel dus dat de dvdrom en cdrom het niet meer doen, wat soms een probleempje kan zijn. enne geheugenbankje bijkopen is wel nodig. zitten er nu 2 in van 64mb pc133 sdram dussssssss 2 van 128 scheelt al een built bijv. groetjes! |
| | |
| | #22 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell zou voor 2 van 256 gaan dan kun je ook een paar dingen tegelijk draaien naast windows
| | |
| | #23 | |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell ![]() Quote:
mzzl DĂșnedain
| | |
| | #24 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell zo. alles draait nu goed. behalve dan nog steeds de optische stations. andere comp haalt die maat van me zowieso wel een keer.... maar daar issie nog nie zo voor te porren... gaat wel komen. iig, heb nu een koop voor ram gedaan. 1 van 256 , plus 1 van 164, was ff niet beter te vinden. daar moet hij het maar mee doen. com wordt toch hoofdzakelijk voor msn, mail, en tekstverwerking gebruikt, meer eigenlijk niet. misschien incidentieel af en toe iets van limewire trekken, maar nauwelijks. jammer dat ik het probleem met de optische stations niet op kan lossen, maar is echt niet te updaten, of wat dan ook meer te vinden, heb geen idee meer. hij zal toch echt over moeten op een nieuwe pc. **uiteindelijk** maar goed, ik wilde jullie allemaal nog even hartelijk bedanken voor alle hulp en tijd die jullie me hebben gegeven om de problemen op te lossen. veel is gelukt met jullie hulp. super tof! doe rustig aan allemaal, en als er weer eens wat mocht wezen.. CD FREAKS here I come!!! hartstikke bedankt en misschien tot spreeks allemaal!!! Groetjes, Albert. |
| | |
| | #25 |
| Re: Windows XP fout op Packard Bell Als je liever niet met de hardware setup van de optische stations wil knutselen, probeer het dan eens hiermee: http://support.microsoft.com/kb/314060 |
| | |
![]() |
| Thread Tools | |
| |