Old 31-01-2005   #1
CD Freaks Member

Wie kan deze spyware wegkrijgen: websearch als startpagina?

Hallo worden er niet gek van tegenwoordig: Spyware.... Ik dacht een goede oplossing te hebben die al menig spyware en opstartpagina's weg te hebben gehaald het programma: HitanPro. Maar helaas kan dit programma ook niet meer mijn opstartpagina: websearch (echt van den zotte dat hier niets tegen te doen is???!!!!$$$$@@@@###) wegkrijgen. Mijn anti-virusprogramma van Symantec Antivirus v. 9.0 geeft wel een melding maar kan het tenslotte niet verwijderen.... Zie de upload van mijn screenshot.... Wie o wie kan mij helpen wordt er echt gek van!!!
Attached Images
To view attachments in this forum your post count must be 2 or greater. You currently have 0 posts.
81632 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005   #2
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Re: Wie kan deze spyware wegkrijgen: websearch als startpagina?

Het is misschien een erg stomme vraag, maar heb je al eens geprobeerd Hitman Pro te updaten? Indien dit stukje spyware relatief nieuw is kan het zijn dat het nog niet in de databases van de anti-spyware tools van Hitman pro zit en dus ook niet gevonden wordt!

Er is ook nog een andere (flauwe) oplossing: geen Internet Exploder meer gebruiken. Nja een oplossing is het niet echt, maar het werkt wel...
Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005   #3
Lord of the Strings

dansmug's Avatar

Of kijk eens op die site zelf, ik heb nog wel dergelijke gevallen van spyware geweten waar ergens in een hoekje van de site verschollen stond hoe je alles kon verwijderen. En daarna switch je naar Firefox

http://www.mandrivaclub.nl

Chat with fellow freakers (and meet the famous Ruff-Next): IRCnet > #cdfreaks (Dutch) & #cdfreaks-int
dansmug is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005   #4
MyCE Resident

Ik heb dat ook al es gehad.

Ik kon het eenvoudig oplossen met het prog. hijack this.
snowie is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005   #5
CD Freaks Senior Member

ik gebruik hier pestpatrol en werkt uitstekend gebruik het een half jaar en sinds dien geen last meer van toolbarretjes alleen dit pakket is niet gratis. wil je voor de gratis variant gaan is het misschien verstandig eens het nieuw pakket van microsoft te downloaden hoor daar de laatste dagen wel goede verhalen van. verder misschien eens verstandig te gaan googlen want zag in de vluggigheid genoeg oplossingen
edje_007 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005   #6
CD Freaks Member

Old 01-02-2005   #7
CD Freaks Member

Hmmmm ik kom net thuis van een bestuursvergadering ik kon dus niet eerder reageren.... Wat ik nu raar is is dit: eerst kon ik het wel verwijderen via HitmanPro die tijdens het scannen de updates van elk programma (het zijn 6 aan elkaar geknoopte programma die hij laat draaien via een scriptje) maan nu niet meer dat vindt ik dus vreemd... Waarom zou ik het dan nu niet weg kunen krijgen? Maargoed ik heb dus eigenlijk nog steeds goede oplossing... Wat ik nu eerst ga doen is het programaatje hijjack this proberen kijken of ik het daar wel mee weg kan krijgen.... Ik ik blijf erbij wanneer je diege kunt traceren van wie het gemaakt heeft en de bedoeling heeft om iedereen te besmetten hop ik nog vurig dat we dit soort mensen kunnen vervolgen het is toch echt van den zotte? Ik zie het als crimineel gedrag en daar hoort een straf bij te worden uitgesproken!
Old 01-02-2005   #8
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Quote:
Originally Posted by 81632
Hmmmm ik kom net thuis van een bestuursvergadering ik kon dus niet eerder reageren.... Wat ik nu raar is is dit: eerst kon ik het wel verwijderen via HitmanPro die tijdens het scannen de updates van elk programma (het zijn 6 aan elkaar geknoopte programma die hij laat draaien via een scriptje) maan nu niet meer dat vindt ik dus vreemd... Waarom zou ik het dan nu niet weg kunen krijgen? Maargoed ik heb dus eigenlijk nog steeds goede oplossing... Wat ik nu eerst ga doen is het programaatje hijjack this proberen kijken of ik het daar wel mee weg kan krijgen.... Ik ik blijf erbij wanneer je diege kunt traceren van wie het gemaakt heeft en de bedoeling heeft om iedereen te besmetten hop ik nog vurig dat we dit soort mensen kunnen vervolgen het is toch echt van den zotte? Ik zie het als crimineel gedrag en daar hoort een straf bij te worden uitgesproken!
Voor zover ik weet wordt daar momenteel ook aan gewerkt. Het probleem is echter dat de makers van dit soort producten vaan moeilijk aan te pakken zijn. Stel, jouw computer raakt besmet door het toedoen van een programmeur op Tahiti (bijv).... wat voor rechtzaak zou dat wel niet geven? Aangezien het internet grensoverschrijdend is levert dit al snel veel problemen.... en dan heb ik het nog niet over het ontbreken van een (duidelijke) regelgeving op dit gebied in veel landen.

Veel verstand heb ik er niet van, maar ik weet wel dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.
Old 01-02-2005   #9
MyCE Resident

Dunedain's Avatar

Hai,

Je moet er een beetje handig voor zijn en niet te bang zijn om in je register te gaan sleutelen maar misschien is het freeware progje Bazooka iets voor je.

mzzl Dúnedain

www.compugear.nl

Asus M4N98TD EVO

AMD Phenom II x4 840
Samsung 1 TB HD en ST 1.5 TB em WD 3 TB
12000 MB Kingston DDRII Ram 800 MHz
Ati Radeon 5770 1 GB
Plextor DVDR PX820SA
Windows 7 Pro

Dunedain is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2005   #10
MyCE Resident

iammadaboutwarez's Avatar

Probeer gewoon adaware....pakt (bijna) alles. Je vind 'm hier: www.lavasoft.de
Old 01-02-2005   #11
MyCE Resident

Dunedain's Avatar

Quote:
Originally Posted by iammadaboutwarez
Sorry dat ik het zeg en met all due to respect iammadaboutwarez maar IK vind AdAware niet zo denderend op zichzelf dus met de nadruk op BIJNA... Hitman Pro zou dat op moeten lossen maar als dat niet mocht werken probeer dus dit eens.
Je moet er wel wat zelf voor doen maar het is de moeite waard denk ik.

mzzl Dunedaïn

www.compugear.nl

Asus M4N98TD EVO

AMD Phenom II x4 840
Ati Radeon 5770 1 GB
Plextor DVDR PX820SA
Windows 7 Pro

Old 02-02-2005   #12
CD Freaks Member

Hallo,

Daar ben ik weer ik ben net terug na een avondje tennissen met de nodige alcoholische drankjes die ik erachteraan heb ingenomen.... Maar wel scherp van geest kan ik jullie melden dat ik het toch nog voor elkaar heb gekregen om die vervelende en steeds terugkerende startuppagina van internet explorer onder de duim te krijgen! Wel wat heb ik gedaan: ik heb toch nog jullie adviezen opgevolgd en de nodige programma's geinstalleerd maar dit heeft toch niets geholpen ten einde raad toch maar weer HitmanPro opgestart en maar weer gekeken of dit hielp niet dus... toch toch maar stiekum gekeken of ik via configuratiescherm en software iets kon vinden wat erop leek om dit te verwijderen en ja! Ik heb search nog wat verwijderd en viola ik ben ervan af!!! Ik wilde dit jullie toch even doorgeven dat de oplossing toch eenvoudig was! Ik hoop dat ik hiermee kan aangeven dat het soms ook eenvoudig op te lossen is. Kijken naar de software installaties via configuratiescherm is toch wel lonend zo blijkt nu....!

Ok bedankt jongens voor het meedenken toch bennik van mening wanneer iemand meewerkt aan het maken van spyware schuldig is aan het schenden van de privacy van de andere computergebruikers! En ik zie dat toch als een criminele activiteit die aangepakt moet worden zeker gezien het feit dat er vele consumenten er niet van gediend zijn en dat dit aangepakt dient te worden!

Greetings from here,

Frans.
Old 03-02-2005   #13
Retired Admin

Wookie's Avatar

Quote:
Originally Posted by iammadaboutwarez
Hier wil ik nog even op reageren; AdAware is onderdeel van Hitman Pro. Dus heb je Hitman Pro dan heb je ook AdAware!
Wookie is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2005   #14
CD Freaks Member

Wookie: helemaal mee eens dit programma zit inderdaad al in HitmanPro.. HitmanPro is een goed programma alleen is het niet helemaal stabiel het geeft nogal wat foutjes ikzelf draai het alleen maar in veilige modes met netwermogelijkherden in Windows XP Professional..... Er worden tussentijds nog wel wat updates binnengehaald en verwerkt.... Ok over en sluiten van deze thread wat mij betreft en nogmaals: bedankt voor alle moeite!!!
Old 04-02-2005   #15
Lord of the Strings

dansmug's Avatar

Nog even een vraagje: ben je nu ook van browser veranderd? Of gewoon vaak scannen op spyware?

http://www.mandrivaclub.nl

Chat with fellow freakers (and meet the famous Ruff-Next): IRCnet > #cdfreaks (Dutch) & #cdfreaks-int
dansmug is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2005   #16
CD Freaks Member

MasterF's Avatar

Quote:
Originally Posted by dansmug
Nog even een vraagje: ben je nu ook van browser veranderd? Of gewoon vaak scannen op spyware?
Welke broowser is dan het meest betrouwbaarst op het gebied van spyware en dergelijke?
MasterF is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2005   #17
MyCE Resident

Dunedain's Avatar

Mozilla Firefox 1.0 is op dit moment een zeer goede en snelle en veilige browser. Sinds ik daarop overgestapt ben is de spyware e.d. ver te zoeken. Maar er zijn natuurlijk ook nog andere browsers Opera oa. Maar uit persoonlijke ervaring zou ik zeggen ga voor Firefox.

mzzl Dunedaïn

www.compugear.nl

Asus M4N98TD EVO

AMD Phenom II x4 840
Ati Radeon 5770 1 GB
Plextor DVDR PX820SA
Windows 7 Pro

Old 05-02-2005   #18
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Bijna alle spyware welke op een browser gericht is, is op IE gericht. Een belangrijke reden waarom, is omdat IE bij uitstek de meest populaire browser is. Firefox is momenteel een zeer goed alternatief. Firefox is een stuk veiliger dan IE (alhoewel er vast ook wel veiligheidslekken in zullen zitten), wordt beter bijgehouden en (nog) geen doel van de spyware makers.

In principe kun je stellen dat alle browsers die niet op IE gebaseerd zijn (inclusief IE zelf) relatief gesloten zijn voor firmware. De meeste mensen kiezen dan dus voor Firefox, maar ook andere browsers zoals Opera kunnen een alternatif zijn.
Old 05-02-2005   #19
New on Forum

Night_Fly's Avatar

Laat Ad-Aware eens in veilige modus scannen, en ook de virusscan eens, je schrikt er af en toe van wat deze programma's dan vinden waarvan ze in de nornmale Windows modus geen melding van maken of misschien niet weg krijgen omdat ze draaien en niet gekilled kunnen worden
Night_Fly is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2005   #20
CD Freaks Member

Ben het roerend met je eens "Night Fly"!
Reply

Thread Tools

Posting Rules