VOB files?
| Dutch: De Woonkamer Discuss, VOB files? at Language Dependant forum; Hoi, Kunnen iemand mee vertellen wat betekend VOB file en hoe kun je dit file maken? Ik heb gezocht maar kun geen antwoord vinden. Alvast bedankt voor alde moeite. Gelukkig Nieuwejaar, |
-
Posted:
27-12-2003
- # 1
Hoi,
Kunnen iemand mee vertellen wat betekend VOB file en hoe kun je dit file maken? Ik heb gezocht maar kun geen antwoord vinden.
Alvast bedankt voor alde moeite.
Gelukkig Nieuwejaar,
- Today (MyCE Staff)
-
Posted:
27-12-2003
- # 2
Vob betekent Video Object File. Dit bestandstype wordt gebruikt voor dvd's waar de film en het audiokanalen zich in bevinden. Je kunt dat geloof ik zelf maken met TMPGENC.Quote:Originally posted by SAIGON66
Hoi,
Kunnen iemand mee vertellen wat betekend VOB file en hoe kun je dit file maken? Ik heb gezocht maar kun geen antwoord vinden.
Alvast bedankt voor alde moeite.
Gelukkig Nieuwejaar,
mzzl -
Posted:
28-12-2003
- # 3
In principe zijn de "echte video vob-bestanden" (beetje knullige benaming, maar geeft wel het best weer wat het is
) niet meer dan MPEG2 bestanden met de extensie .vob. Op een DVD kun je deze in de map VIDEO_TS vinden en herkennen aan de grootte (kleine bestanden van slechts enkele megabytes zijn normalerwijs de menu's e.d., grotere bestanden (tot 0,99GB) zijn video's). Je kunt deze bestanden gewoon afspelen met een MPEG2 compatible media player en indien gewenst, renamen naar .mpeg of .mpg.
Hoe je deze VOB bestanden maakt? Indien je een MPEG2 bestand hebt wat aan de DVD specificaties voldoet, kun je simpelweg dit bestand renamen naar .vob en wegbranden als DVD Video in bijvoorbeeld Nero. Aangezien ik er niet vanuit ga dat jij zo 1-2-3 weet wat de precieze specificaties van een DVD zijn en ik niet denk dat je daar handmatig naartoe wilt werken, zal ik verdere uitleg hiervan achterwege laten...
Hoe maak je dan wel .vob bestanden? Met een DVD authoring tool. Afhankelijk van je wensen kun je DVD authoring tools gebruiken. Er zijn hele simpele tools (bijvoorbeeld de TMPEGEnc DVDAuthor plus tool), maar ook behoorlijk complexe tools (bijv DVD Maestro). Nu weet ik niet wat het mag kosten, maar als het gratis moet zijn, kan ik je SpruceDVD aanraden.
Wat linkjes:
SpruceDVD
TMPEGEnc DVD author
DVDLab
Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt. Zo niet, vraag maar raak
(ps we hebben hier op het forum een handige zoekfunctie, probeer 'em eens!) __________________
Every answer is just a question away...
My other hobby is photography. Come take a look at what I do!
Help us fighting cancer!
Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT
CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi
Check your CPU wattage online!
Linux: be root || Windows: reboot
People who found this also searched for
- afspelen van chk bestanden
- dvd-video bestandstypes
- exte sie vob
- extensie .vob
- extensie vob
- extensie.vob