Printer doet het niet meer na het plaatsen van nieuwe inktcartridges
| Dutch: De Woonkamer Discuss, Printer doet het niet meer na het plaatsen van nieuwe inktcartridges at Language Dependant forum; M'n zwarte cartridge is op, zo dacht ik, even voor de zekerheid de cartridge eruit halen om deze te inspecteren, blijkt dat deze nog halfvol is (ik kreeg eerder wat strepen op papier, vandaar dat ik dacht dat deze leeg was) dus opgelucht plaatste ik de cartridge weer terug (kost |
-
Posted:
08-02-2002
- # 1
M'n zwarte cartridge is op, zo dacht ik, even voor de zekerheid de cartridge eruit halen om deze te inspecteren, blijkt dat deze nog halfvol is (ik kreeg eerder wat strepen op papier, vandaar dat ik dacht dat deze leeg was) dus opgelucht plaatste ik de cartridge weer terug (kost toch snel 90 piek), de printer koppen bewogen zich heen en weer waarna ze vervolgens in het midden plaats hadden genomen. Maar dat is niet goed natuurlijk, op deze HP 890c moeten beide cartridge naar rechts worden geschoven om daar goed bewaard netjes te wachten en op mijn verzoek te gaan werken..
Ik heb inmiddels de site van HP bezocht, boekje grondig gelezen, daar stond in dat eens in de zoveel tijd de rollen schoon gemaakt moeten worden, ok gedaan, alsnog de printer gedemonteerd en weer in elkaar gezet, kabels gecontroleerd zonder dat ik het geheel werkend kreeg, tijd dus om HP te bellen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze dit type niet repareren omdat de kosten dan vermoedelijk zo hoog worden dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen..... ook lekker, stel je voor als ik nieuwe cartridges had gekocht.....
Wat is er nu aan de hand:
Nadat ik dus de cartridge had terug geplaatst bleef de papierled branden, wat ik ook probeer deze blijft branden. Ik heb het apparaat geprobeerd uit te zetten, maar dit lukt niet, alleen als ik de stekker eruit haal natuurlijk. Het Power lampje blijft gewoon aan. In het boekje word verwezen naar deze kenmerken en vermeld word dat dit op een papier probleem duid, maar die hangen toch netjes in de bak + dat ik hiervoor nooit een probleem heb gehad (kep alleen de cartridge eruit/erin gestoken) alles hangt en staat goed aangesloten en ik snap er niets van waarom deze opeens weigert te werken
Iemand een idee?
- Today (MyCE Staff)
-
Posted:
08-02-2002
- # 2
Ik heb ooit iets dergelijks gehad...
Op een gegeven moment hadden de cardridges gelekt en er stond een plas inkt onder in m'n printer en op de printplaat (ook HP) Vervolgens bleven er lichtjes branden / knipperen / etc... Hij deed niets meer...
Oplossing: hele ding uit elkaar gehad en alles goed schoon gemaakt... Nu werkt hij weer prima! (al zo'n jaar of 4)__________________
®-=M@rsZ
initializing new signature:
Process: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒ 85%
-
Posted:
10-02-2002
- # 3
Ik hoop voor je dat je bij terugplaatsen niet die 'koppen' binnenin je printer beschadigd hebt. Dan ziet de printer de cartridge niet meer goed en krijg je dergelijke errors! Deze errors worden veelal mbv die lampjes op je printer aangegeven, dus bv het papierlampje. Bij mij zitten er maar 3 lampjes op, lijkt mij niet voor elke verschillende storing een eigen lampje hè; anders zou ie maar 3 storingen aan kunnen geven! (ok, hij zou ook nog in verschillende snelheden kunnen knipperen ja!
)
Anyway, ik zou het eens proberen met een nieuwe cartridge. Misschien heb je de kop van de cartridge wel beschadigd, welke ook zeer gevoelig hiervoor zijn!!! Een klein krasje kan al genoeg zijn! (kut hè!)
Als ie het dan wel doet met de nwe cartridge dan moet je de oude (half gevuld) terugbrengen naar de winkel waar je de nieuwe gekocht hebt met de melding dat hij het niet doet en dat in het boekje staat dat het misschien wel een produktiefout is van de cartridge en dat je er een nieuwe in moet doen. Dan zeg je tegen die vent (ga naar de Dixons/DeBlock/Guco ofzo, die gasten zijn nie zo slim) dat ie een andere moet geven en die oude maar op moet sturen naar HP ofzo!
(dit heb je overigens niet van mij, hehe!) -
Posted:
10-02-2002
- # 4
Marsz-=FX : kep inmiddels geprobeerd de behuizing te demonteren, alleen ben ik niet zo'n wizard daarin, dus dat ging niet goed (ik sloop eerder dan dat ik maak) maar idd, het was het proberen waard, afterall wat had ik te verliezen
Wookie, een nieuwe cartridge kopen is misschien een idee als ik zeker zou weten dat het daar aan ligt.. maar de kans daarop lijkt me zeer klein want het is duidelijk een papier probleem, ik zie namelijk niets vreemd aan de pinnetjes in de printer (waar de cartridges in gaan) het probleem is dus voor mij nieuw en onbegrijpelijk.
Dit is nu al me 2de HP printer die maf begint te doen
Reden voor mij om eens te zoeken naar een beter alternatief, vereisten zijn : goede kwaliteit kleuren op "gewoon" papier, usb en parallel aansluiting. Snelheid maakt me niet zoveel uit, maar WEL de kosten van een cartridge, want ik vind die van HP VEEEEEEEEEL te duur!
Ik zie op verschillende sites de Canon S500 goed uit te test komen, maarja ben pas bezig om me daarin te verdiepen..
Nou goody, bedankt voor jullie reactie! -
Posted:
10-02-2002
- # 5
Ik weet dat die krengen schofterig duur zijn, maar je moet ook denken aan het verbruik hè! Dus hoeveel kan je met zo'n cartridge printen. Heb nm welis testen gelezen waarin bleek dat de goedkopere cartridges van andere printers (Canon bv) misschien wel goedkoper waren maar ook veel meer verbruikten!! Dus dan ben je nog duurder uit! Get it?! In diezelfde test bleek dus dat je met de HP cartridges het beste uit zou zijn. Dus de meeste prints per gulden (toen nog) zeg maar!Quote:Originally posted by SoulShower
Snelheid maakt me niet zoveel uit, maar WEL de kosten van een cartridge, want ik vind die van HP VEEEEEEEEEL te duur! -
Posted:
12-02-2002
- # 6
Juist, nu weet ik waarschijnlijk de oplossing. Ik heb een DJ 840C en had precies hetzelfde probleem. Zo'n oranje knipperend lichtje op de priunter nadat mijn cartridges leeg waren en ik ze had vervangen. Wat beleek de oorzaak te zijn: verkeerde cartridge! Kijk even goed op je wel de juiste hebt. Mijn 840C lust alleen maar type 15 van de 800-series cartridges, terwijl er ook een type 45 is! Die had ik toen. Toen hij die slikte deed hij helemaal niks. Ik kon niet printen, alleen maar aan en uit zetten, waarbij hij een heel ander geluid maakte! Maar goed, kijk even of je zekersteweten de juiste cartridges hebt, dit was bij mij het probleem!
ZKHbaldo__________________
All day long I think of things but nothing seems to satisfy,
Think I'll lose my mind if I don't find something to pacify
Can you help me occupy my brain? -
Posted:
12-02-2002
- # 7
Oh ja, en als je gaat denken aan een andere printer: Let erop dat HP de printkoppen al aan zijn cartridges vast heeft bij en printers waarbij dit niet zo is (waarbij de cartridges dus ook stukken goedkoper zijn) moet je na een tijd de printkoppen vervangen (is mij verteld). Dat wordt dus opsturen voor de doe-het-niet-zelf'er. tijden wachten en alsnog flink geld betalen! Maar over de service van hp: die is echt om te janken. Ik had dat probleem dus ook, en ik belde dus (omdat ik het echt niet meer wist) HP op. Ze wilden me niet doorverbinden met de technische dienst omdat ik geen garantie meer had. Ze wilden me niet eens proberen te helpen dus!! Echt eikels daarzo... Moet ik 30 euro betalen voor 3 maanden technische SUPPORT! En ja, wat heb je daar nou aan voor 3 maanden?!
Maar ik ben wel te spreken over de printers
ZKHbaldo__________________
All day long I think of things but nothing seems to satisfy,
Think I'll lose my mind if I don't find something to pacify
Can you help me occupy my brain? -
Posted:
12-02-2002
- # 8
Ik heb hier een hp printer staan en een canon printer en als je er naar kijkt hoeveel pagina's je voor het zelfde geld kan printen dan is de hp het goedkoopste.
En die printkoppen kun je heel simpel zelf vervangen, is gewoon een soort bakje waar je die cadtridge in stopt, en eens in de zoveel tijd moet je die printkop vervangen, maar als ik jouw was zou ik toch maar weer voor een hp gaan. -
Posted:
12-02-2002
- # 9
okie bedankt voor de reacties 
Ben aan ut zoeken naar een winkeltje die mij de HP 980cxi kan leveren want daar is de keuze op gevallen omdat deze lekker snel afdrukt en net zo goed is als de 990 en de 995 (bluetooth) alleen kost ie wat minder.. -
Posted:
14-02-2002
- # 10
Klopt ja, me ma heb ook zo'n 840c en toen had ik ook een keer een cartridge meegenomen v/d beurs die verkeerd was!Quote:Originally posted by zkhbaldo
Juist, nu weet ik waarschijnlijk de oplossing. Ik heb een DJ 840C en had precies hetzelfde probleem. Zo'n oranje knipperend lichtje op de priunter nadat mijn cartridges leeg waren en ik ze had vervangen. Wat beleek de oorzaak te zijn: verkeerde cartridge! Kijk even goed op je wel de juiste hebt. Mijn 840C lust alleen maar type 15 van de 800-series cartridges, terwijl er ook een type 45 is! Die had ik toen. Toen hij die slikte deed hij helemaal niks. Ik kon niet printen, alleen maar aan en uit zetten, waarbij hij een heel ander geluid maakte! Maar goed, kijk even of je zekersteweten de juiste cartridges hebt, dit was bij mij het probleem!
ZKHbaldo
Gelukkig bleek die winkel gewoon 1 plaats verderop van hier te zitten!
-
Posted:
19-02-2002
- # 11
De HP 2000c is mijn aller beste printer die ik ooit heb gehad.
Super zuinig met z'n inkt en problemen zijn zeer snel verholpen.
De blower binnen in zorgt er voor dat je geen 'natte' prints hebt.
Deze printer heeft losse print koppen die zonder problemen te vervangen zijn. Het is wel fijn als 1 van de 4 printkoppen op is je niet alle 4 behoeft te vervangen. Bij opus kun je zowel de koppen als de inkcartridge bestellen zodat je ze na een dag in huis hebt. Ik moet regelmatig veel prints maken voor de vereniging van lesbische moslims en die zijn er dik tevreden mee. Kost even iets meer als een weggooi printer maar je doet er langer mee en maakt zijn aankoop bedrag meer dan goed. -
Posted:
01-03-2002
- # 13
Printer problemen al opgelost ?
Ik heb ooit is exact het zelfde mee gemaakt met een HP printer.
Mijn oplossing was:
Koppel de printer van de PC af.
Doe nu een selft-test met de printer.
Kijk naar het resultaat of er verbetering plaats vond (je had strepen over prints)
Gaan de cartridges nu wel naar de start positie ?
Koppel de printer weer aan de PC
PC starten
En weer gewoon printen.
Bij mijn HP werkte dit en accepteerde hij de halfvolle cartridge ineens wel.
Bij de cannon zijn de cartridges eenvoudig na te vullen.
Maar vroeg of laat zijn de printkop(en) toch dicht geslibt en moet je een nieuwe printkop aanschaffen welke duur is.
Ooit was dit het geval met mijn Epson stylus 600 en een cannon 3000.
Nu vul ik geen 1 printer meer na en scheelt een hoop ergenis.
Geen handen/handschoenen vol inkt, niet bang voor lekkage in de printer, geen verstopte printkop(en), geen vlekken op de gootsteen of kleren etc.
Ga maar eens rekenen wat je winst is met navullen of nepcartridges - bijna niks ! Een kapotte printer of printkop en je bent terug bij af. Mijn ervaring is dat het een risico volle bezigheid is dit navullen of het gebruik van neppers. -
Posted:
02-03-2002
- # 14
Ik heb de printer weggegeven (anders had ik deze op straat gezet of hier aangeboden) ze heeft een vriend die alles uit elkaar kan rukken maar ook weer aan elkaar kan zetten (laatste lukt mij meestal niet) hij dacht dat het een defect was in het computer gedeelte van de printer omdat deze dus knipperde (papier probleem, terwijl er helemaal geen papier in zat) idd heb ik de printer afgesloten en zonder kabels of wat dan ook nog eens getest, maar ook toen zelfde knipperlicht, heb de printer toen een linkse verkocht en in een vuilniszak gedaan.
Wat denk ik wel belangrijk is te vertellen, ik had die printer 24/7 aan staan en ik denk dat ie daar niet zo goed tegen kan.. ik weet het anders niet.. want zo veel printe ik niet.

Heb nu een 980cxi, op zich prima apparaat, itt de 890c is deze stiller en sneller, kwaliteit van de prints is nagenoeg hetzelfde (wel bettere ygwyc)
-
Posted:
03-03-2002
- # 15
Quote:Originally posted by SoulShower
Wat denk ik wel belangrijk is te vertellen, ik had die printer 24/7 aan staan en ik denk dat ie daar niet zo goed tegen kan.. ik weet het anders niet.. want zo veel printe ik niet.
Opzich is is het beter om elektronica permanent aan te houden. Juist door opwamen en weer afkoelen gaat 't meestal eerder kapot... Wist ik eerst ook niet maar 'tis echt zo..
-
Posted:
03-03-2002
- # 16
uhmmmm, oh, wist ik niet
danky
-
Posted:
03-03-2002
- # 17
Ah! Zal tegen me ma zeggen dat het juist beter is dat al me pc's 24/7 aanstaan!Quote:Originally posted by Marsz-=FX
Opzich is is het beter om elektronica permanent aan te houden. Juist door opwamen en weer afkoelen gaat 't meestal eerder kapot... Wist ik eerst ook niet maar 'tis echt zo..
(zal best wel een stroom trekken) -
Posted:
04-03-2002
- # 18
Idd, maar dan kan de C.V. weer een paar graadjes terug, want zo wordt het wel lekker warm in huis....Quote:Originally posted by Wookie
(zal best wel een stroom trekken)
People who found this also searched for
- 2 rode lampjes knipperen bij opstarten epson stylus
- 840c lampje knippert
- bruna cartridges
- bruna inktcartridge
- c7280 and demonteren
- canon mp510 verkeerde printkop
- canon printer storing
- canon printkop repareren
- canon s500 kopen
- cartridge bruna
- cartridge werken niet hp printer
- cartridge werkt niet
- cartridge werkt niet meer
- epson printer doet het niet meer
- epson stylus nieuwe cartridges erin maar hij geeft de melding sdat ze leeg zijn
- epson weigerd cartridges
- hoe printkop vervangen epson printer
- hp 2400 lampjes knipperen
- hp c7280 print slecht
- hp c7280 printprobleem met zwart
- hp cartridges niet vol
- hp deskjet 3820 werkt niet papier klem oranje licht
- hp inktcartridgefout
- hp printer 870cxi doet niet
- hp printer doet het niet
- hp printer strepen
- hp5505 zwart cartridge doet het niet