Go Back   Club Myce > CDFreaks / MyCE > Language Archives > Dutch: De Woonkamer

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 30-11-2004   #1
New on Forum

Pentium processor vervangen Packard Bell

Hi!,
Kan iemand mij vertellen of ik op een moederbord van een Packard Bell iMedia 3795 I met P4 1.8 Ghz een nieuwe P4 3.0 Ghz kan installeren? Ik ga ervan uit dat ik dan het moederboard moet flashen en dat het daarna wel gaat maar is er iemand die daar ervaring mee heeft?? Ik wil tevens mijn geheugen van 512 MB uitbreiden naar 1024 MB en een nieuwe (7200 Rpm) harde schijf plaatsen van 160 Gb. Daarna kan hij dan hoop ik weer even mee!

Wie heeft ervaring op dit gebied?
limpie is offline   Reply With Quote
Old Today
Register to remove me

Old 30-11-2004   #2
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Re: Pentium processor vervangen Packard Bell

Ik kan helaas geen verdere informatie vinden over het moederbord wat in je computer zit. Uit ervaring weet ik dat PB veel gebruik maakt van MSI moederborden. Wellicht kun je de kast eens openschroeven en op het moederbord kijken of je daar informatie kunt vinden betreffende het type board. Bij MSI borden staat normaal altijd een code die lijkt op "MS-XXXX rev. X.X" waar X voor een willekeurig getal staat.

Het kan idd zijn dat je de BIOS van je systeem moet flashen. Ik heb wel eens een computer van een PB naar een MSI BIOS omgeflashed (dat is niet zo moeilijk), maar dat is niet geheel zonder risico. Er hoeft maar een heel klein dingetje anders te zijn dan bij de retailversie van het board en het systeem werkt niet meer.

Maar goed, kijk eerst maar eens wat voor mobo je hebt dan kunnen we wat gerichter zoeken dan willekeurig in de ruimte schieten

En voordat ik het vergeet: welkom op CDFreaks!
Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2004   #3
Retired Admin

Wookie's Avatar

Misschien is het een idee om eens een kijkje te nemen met het progje Aida32 of met Everest Home. Hiermee kan je de daadwerkelijke geïnstalleerde hardware uitlezen, dus wat er echt in zit en wat voor chipset er gebruikt is. Met die informatie zou je kunnen kijken of de chipset uberhaupt de snellere processor ondersteund.
Wookie is offline   Reply With Quote
Old Today
Always the best offers

Old 01-12-2004   #4
New on Forum

Bedankt voor de tips, ik ga ff kijken wat er in m'n computer zit, heb inmiddels begrepen da het een processor met FSB400 Mhz moet zijn, 800 Mhz heeft geen zin.
Ik zou dan maximaal een 2.4 Ghz processor kunnen krijgen, en vraag me af of ik daar veel mee opschiet (is nu 1.8 Ghz) Ik kan er wel een geheugen uitbreiding op toepassen waardoor er max. 1024 Mb aan geheugen beschikbaar is, alleen is dit geen DDR geheugen maar SD Ram dus kan ik dit later niet meer gebruiken als ik alsnog een andere computer koop.
Groeten limp
limpie is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2004   #5
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Tja je zegt het zelf al.... opwaarderen naar 2.4 Ghz zal geen gigantisch verschil zijn. Je merkt het wel (je kloksnelheid gaat toch een 33% omhoog), maar het zal geen wonder zijn. Geheugenuitbreiding zou meer nut hebben, maar je kunt daarna niets meer met je oude geheugen. Ik weet dus niet hoe lang je nog met je systeem wilt werken, anders kan het wellicht interessant zijn om tweedehands (voor niet al te veel geld) zowel je CPU als je geheugen up te graden en daarmee nog een jaarje oid uit zien te komen...?
Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules