Old 15-07-2009   #1
New on Forum

pc start niet op

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.

Hetvolgende is gebeurd:

Ik had de pc aan laten staan en toen ik thuis kwam stond de pc plotseling uit. Toen ik hem weer aan wou zetten, wou deze niet aan. Ik heb de voedingskabel er even uitgehaald en opnieuw erin gedaan, dan weer geprobeerd aan te zetten, maar de powerknop brand dan een seconde en gaat meteen weer uit. Het rare is, dat als ik de muis aansluit op de pc, deze meteen aangaat, het rode laserknopje brand constant, terwijl deze normaal pas aangaat als de pc ook aangaat.

Nu heb ik de pc even losgehaald, en de voeding nagekeken, de voeding begint heel even te draaien als ik de powerknop indruk, maar houdt er ook meteen weer mee op?

Ik heb geen idee wat te doen, behalve naar een computerzaak gaan, maar ik wou het eerst hier even vragen..

Iemand enig idee wat er kapot/mis is?

Alvast bedankt
joey4228 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2009   #2
MyCE Resident

Dunedain's Avatar

Re: pc start niet op

i en welkom hier namens mij alvast

Quote:
Nu heb ik de pc even losgehaald, en de voeding nagekeken, de voeding begint heel even te draaien als ik de powerknop indruk, maar houdt er ook meteen weer mee op?
Ik denk dat je het probleem al gevonden hebt. De voeding is naar zijn grootje. Als je dat zou willen testen is het zaak om ergens een werkende voeding te lenen en die te proberen. Als je pc dan wel opstart is het Voila. Het kan ook iets anders zijn.Daarvoor strip heel je pc eerst en start dan op met alleen de processor er in. als dat goed gaat ( je pc start op en begint te piepen meteen) dan stop je je geheugen er in ( weer piepen want er zit niets in. Dan je HD en je Videokaart etc etc. Als je pc op een gegeven moment niet meer opstart nadat je er een stukje hardware in hebt gedaan ligt daar het probleem. Maar ik zou allereerst eens kijken naar een ander voeding. Eventueel kunnen ze het in een computerzaak waarschijnlijk wel meten.

grtz D├║nedain

www.compugear.nl

Asus M4N98TD EVO

AMD Phenom II x4 840
Samsung 1 TB HD en ST 1.5 TB em WD 3 TB
12000 MB Kingston DDRII Ram 800 MHz
Ati Radeon 5770 1 GB
Plextor DVDR PX820SA
Windows 7 Pro

Dunedain is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2009   #3
MyCE Member

snelstar's Avatar

Re: pc start niet op

Namens mij ook welkom.:-)

Nou weet je. Je kan proberen je processor opnieuw te coolen. Je zou nog kunnen vertellen wat je er de laatste keer dat je erachter zat mee gedaan had (ik neem niet aan dat je hem uit het raam gedonderd hebt). En probeer is om het zwarte knopje achter de pc op uit te zetten daarna je voeding kabel eruit halen 15 seconden
wachten en daarna powerknopje weer aanzetten de kabel erin doen en dan aanzetten. En dan nog een laatste vraag over dit gebeuren. Hoe kan jij dit forum cheken als je pc neerligt.

Groeten snelstar

En succes
snelstar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules