Old 14-09-2003   #1
New on Forum

inkt navul probleem

hoi ,

ik heb een hp printer en ik probeer mn inkt catridge type:c6578de
na te vullen , nu heb ik de rode inkt in de middelste gedaan gele inkt in de linkse en blauwe inkt in de rechtse(ik sta mn mn gezicht naar de hp stikker toe) klopt dit zo wel ? op de handleiding staat het zo beschreven maarrr als dit nu fout is heb ik probleem
mn printer print enkel blauw en zwart.. als iemand iets weet wat ik kan proberen dan hoor ik het graag

Last edited by highstuff; 14-09-2003 at 16:02.
highstuff is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2003   #2
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Of de kleurvolgorde uit de handleiding klopt kan ik je niet met zekerheid vertellen. Je kunt eens naar de printkop kijken (zilveren oppervlak aan de onderkant van de printer) om na te gaan wat de "volgorde" van de kleuren is!

Wat er mis is gegaan bij het vullen? Je hebt een grote kans dat je de kleur op de verkeerde positie in de patroon hebt geblazen, waardoor er een soort van luchtbel ontstaan is. Indien dit het geval is, kun je het best de cartridge volpompen met inkt. Het beste kun je doorgaan met volspuiten totdat er een druppel inkt uit de printkop komt. Steek wel de naald zover als mogelijk in de cartridge en pomp voorzichtig!

Zou dit nog niet werken, dan heb je een grote kans dat je kop verstopt is. Je kunt dit oplossen door de kop voor enige tijd in lauw/warm water te leggen. Grote kans dat daarna de troep in de kop loskomt.

Veel succes ermee! Uit ervaring weet ik dat hervullen een beetje creativiteit vereist, dus doe het rustig aan en geef niet te snel op
Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2003   #3
New on Forum

Quote:
Originally posted by Dee-ehn
Of de kleurvolgorde uit de handleiding klopt kan ik je niet met zekerheid vertellen. Je kunt eens naar de printkop kijken (zilveren oppervlak aan de onderkant van de printer) om na te gaan wat de "volgorde" van de kleuren is!

Wat er mis is gegaan bij het vullen? Je hebt een grote kans dat je de kleur op de verkeerde positie in de patroon hebt geblazen, waardoor er een soort van luchtbel ontstaan is. Indien dit het geval is, kun je het best de cartridge volpompen met inkt. Het beste kun je doorgaan met volspuiten totdat er een druppel inkt uit de printkop komt. Steek wel de naald zover als mogelijk in de cartridge en pomp voorzichtig!

Zou dit nog niet werken, dan heb je een grote kans dat je kop verstopt is. Je kunt dit oplossen door de kop voor enige tijd in lauw/warm water te leggen. Grote kans dat daarna de troep in de kop loskomt.

Veel succes ermee! Uit ervaring weet ik dat hervullen een beetje creativiteit vereist, dus doe het rustig aan en geef niet te snel op
ja vergt zeker creativiteit hele doeshe zit onder de inkt maargoed blauw en rood werkt alleen geel nog niet die inkt kamer heb ik ook helemaal volgepompt met inkt tot dat er aan de bovenkant inkt uit loopt maar geel doet het nog steeds niet dus k zal nu ff de print kop in warm water leggen alleen die contact punten aan de zijkant mogen toch niet natworden ?
Old 14-09-2003   #4
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Quote:
Originally posted by highstuff
ja vergt zeker creativiteit hele doeshe zit onder de inkt maargoed blauw en rood werkt alleen geel nog niet die inkt kamer heb ik ook helemaal volgepompt met inkt tot dat er aan de bovenkant inkt uit loopt maar geel doet het nog steeds niet dus k zal nu ff de print kop in warm water leggen alleen die contact punten aan de zijkant mogen toch niet natworden ?

Eigenlijk moet de inkt er aan de onderkant uitkomen...

De contactpunten mogen rustig nat worden, zolang je er maar voor zorgt dat ze, alvorens je cartridge in de printer stopt, ze weer helemaal droog zijn!
Old 14-09-2003   #5
New on Forum

Quote:
Originally posted by Dee-ehn

zolang je er maar voor zorgt dat ze, alvorens je cartridge in de printer stopt, ze weer helemaal droog zijn!
ja zo slim was ik wel

maar t lukt niet echt goed met deze catrigde waarschijnlijk toch te lang opgedroogd 4 mnd had ik m niet gebruikt heeeel af en toe print ie een mooie cover en dan weer waardeloos zonder rood en geel maarja ik denk dat er klontjes vorige inkt nog inzit die de boel verstopt dat zal het wel zijn..maargoed ik heb gelukkig nog een nieuwe catrigde liggen die gebruik ik maar dan ,en k zal deze gelijk hervullen als die op is anders verstopt de boel weer

thnks voor de hulp ieder geval
Old 14-09-2003   #6
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Vier maanden is echt HEEEEEEEL erg lang om goed te kunnen navullen! Eén week kan al "dodelijk" zijn...

Ik denk dat we dus weten waar het probleem ligt
Old 17-09-2003   #7
MyCE Resident

Dunedain's Avatar

Inkt Cartridges

Hmmzzz Navullen is een leuke optie en ik weet ook wel dat een nieuwe kopen wel er duur is. Maar ik heb zelf hele goede ervaringen met Reprint.nl. En tot nog toe bevalt het prima. Ook omdat ik geen risico's wil nemen aangezien de cartridges ook voor mijn vriendin zijn die een klein eigen ontwerpburootje heeft. En dus geregeld wat moet kunnen printen zonder gezeur.

mzzl Dunedain
Quote:

Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Dunedain is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2006   #8
New on Forum

Re: inkt navul probleem

hoi mensen ik ben net nieuw en ik vraag me af hoe kan ik mijn cardridges van lexmark p3120 hervullen ik heb de cardridges 19 en 90 en het dekseltje bovenop krijg ik er niet af het is vast gelijmd ofzo en( ik heb het eraf gehaald maar als ike hem erop doe valt die eraf moet ik hem met tape of iets vast plakken)
bosnia is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules