Old 06-06-2000   #1
Retired Admin

Heb gehoord dat je'r tegenwoordig moet voor betalen, en omdat ik dat niet van plan ben, en ik er van overtuigd ben, dat iemand wel weet hoe dat moet, heb ik me deze vraag hier maar geplaast
Mattel007 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2000   #2
No longer with us

Da_Taxman's Avatar

Bedoel je rechtstreeks vanaf je mobiel, of via www.mtnsms.com of www.quios.com ?

Die laatste zijn nog steeds gratis, via je eigen mobiel durf ik het niet te zeggen, ben maar een 'domme 'Ollander'

Da_Taxman
Da_Taxman is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2000   #3
Retired Admin

Rechtstreeks via gsm, ik weet dat het mogenlijk is.
Maar weet niet hoe
Mattel007 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2000   #4
CD Freaks Junior Member

je moet misschien een WAB hebben ????
zo'n telefoon met internet toegang
dan kan je naar een site gaan die dat gratis doen ......... zou 'k zo denken
maar ja wie ben ik en wat ken ik nu van gsm's af ???
valdano is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2000   #5
No longer with us

Da_Taxman's Avatar

Het is WAP (Wireless Application Protocol)

Het enige dat ik kan bedenken is dat je als servicenummer voor het doorsturen van SMS (Dit moet je ooit een keer opgeven (of staat automatisch op je SIM kaart)) een of ander vaag nummer pakt, gratis nummer of iets dergelijks...

Da_Taxman
Da_Taxman is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2000   #6
CD Freaks Member

of op deze manier !

Computervirus kraakt mobiele telefoon

Uitgegeven: 7-6-2000 7:51

Er is een computervirus ontdekt dat inbreekt op mobiele telefoons. Spaanse gebruikers van GSM's zijn al slachtoffer geworden van ongewenste tekstberichten op hun schermpje.

SAN FRANCISCO - Het ziet er naar uit dat het virus, Timofonica genaamd, geen grote schade kan aanrichten.

Het virus is ontdekt door zowel Russische als Finse antivirusonderzoekers. Het zou een van de eerste zijn die gebruikt maakt van draadloze verbindingen tussen verschillende apparaten. Het virus wordt volgens onderzoekers verspreid via e-mail, vernietigt geen computerbestanden en is meer een treiterij dan een echt gevaar.

Spaanse gebruikers van mobiele telefoons kregen ongevraagd een tekstbericht met beledigende e-mail over de Spaanse telefoonmaatschappij Telefonica binnen. Telefonica probeert wereldleider te worden op het gebied van internet en voert momenteel een agressief expansiebeleid. Een fusie met KPN ging twee maanden geleden niet door.

De makers van het Timofonica-virus maken gebruik van hetzelfde principe als het 'I love you'-virus dat vorige maand wereldwijd grote schade aanrichtte.

Via het Outlook-programma van Microsoft wordt het virus via e-mail verspreid naar alle adressen die in het elektronische adressenbestand van het slachtoffer zitten. Maar Timofonica gebruikte ook radiogolven om binnen te komen bij een Spaanse computerserver dat het bericht omzette in een telefoonsignaal.

Daardoor werden duizenden willekeurige gebruikers van de mobiele telefoon getroffen. Er zijn al bedrijven die werken aan een antivirusprogramma voor mobiele telefoons.

Hansje is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2000   #7
CD Freaks Member

Via www.sonerplaza > GSM > kan je ook Gratis sms'sen. Wie weet waar de broncode van dit telefoonvirus staat ?
XiNiX is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2000   #8
CD Freaks Junior Member

Trooper2001's Avatar

Ik heb een GSM van ERICSSON 1018S met een MOBISTAR TEMPO-kaart. Mijn belwaarde staat op 0 BF en k'an nog steeds berichten versturen naar andere MOBISTAR & ORANGE Abonees. (RAAR MAAR ECHT WAAR!)
Trooper2001 is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2000   #9
CD Freaks Member

Stop met spammen, are you will banned

[This message has been edited by Mattel007 (edited 09 June 2000).]
Viper_74 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules