| | #1 |
| CD Freaks Senior Member Join Date: Mar 2000
| hoe zijn de ervaringen hiermee en welke is de beste koop ?? DVD Branders Merk Toshiba SD-W1101 Panasonic LF-D103 Hitachi GF1000 Aopen DVD-520S Hitachi GF1050 Panasonic LF-D101 Que! GF1050 EM Que! QPD 1000 Lacie AM52 Que! GF-1050Pl3 Que! FireWire 1000 FEM Prijs f 1.000 f 1.250 f 1.300 f 1.335 f 1.350 f 1.450 f 1.550 f 1.700 f 1.700 f 1.750 f 1.800 |
| | |
| | |
| Register to remove me Join Date: Today Location: Myce HQ
| |
| | #2 |
| CD Freaks Junior Member Join Date: Apr 2000 Location: Netherlands
| erg boeiende topic....... Mocht je iets meer weten, wil je het laten weten ? ....BTW....SCSI opties ? |
| | |
| | #3 |
| No longer with us Join Date: Mar 2000 Location: Denver, Colorado (USA)
| Personlijk vind ik DVD branders voor privégebruik nog niet interessant. Waarom niet, dat zal ik je vertellen <UL TYPE=SQUARE> <LI>Er is op dit moment nog geen eenduidige standaard. </UL> (sublist onder punt 1 <UL TYPE=SQUARE> <LI>Er is DVD RAM, alleen leesbaar door DVD spelers in de computers. Maximale opslagcapaciteit ik meen 4 GB. <LI>Er is DVD ROM. Dit is de duurdere uitvoering met modellen rond de 10.000 gulden inkoop ex BTW. Deze kan naar ik meen overal op afgespeeld worden (mag ook wel voor dat geld) </UL> (geneste lists is niet mogelijk kwam ik net achter) <UL TYPE=SQUARE> <LI>De apparaten zijn sowieso erg duur in aanschaf, maar ook de lege DVD schijfjes zijn volgens mij nauwelijks goedkoper dan de originele, dus nog niet de moeite waard. <LI>Het duurt erg lang voordat een DVD is opgenomen. Denk aan een 1 speed brander die 3 cd's moet branden, dan kom je een beetje in de buurt. </UL> Ik ben geen expert op dit gebied (waar wel eigenlijk), maar in mijn ogen is een DVD brander alleen interessant als je veel gegevens op een schijfje moet krijgen, bijvoorbeeld grote backups. In mijn ogen is het op dit moment ook alleen relevant voor grotere bedrijven. Voor particulieren zal het nog even duren, kijk naar de ontwikkeling van de CD-schrijver. Die was in het begin ook ontzettend duur, nauwelijks te krijgen, traag en de schijfjes kostten bijna net zoveel als het origineel, maar nu...nu is alles anders Helaas kan ik niet ingaan op de kwaliteit van de verschillende branders, te weinig van gezien tot op heden. Da_Taxman [This message has been edited by Da_Taxman (edited 02 May 2000).] |
| | |
| | |
| Always the best offers Join Date: Today Location: Myce HQ
| |
| | #4 |
| CDFreaks Resident Join Date: Oct 1999
| helemaal mee eens taxman, vooral de tijd voorhet branden van 1 cd gaat al heel snel vervelen |
| | |
| | #5 |
| CD Freaks Senior Member Join Date: Mar 2000
| De meeste zijn met scsi dit voor oorlam. De eerste brander hier in huis die paps aanschafte was een philips cdd2000, de lege cd's koste 17,00 inkoop en tijdelijk met een schaarste 24,00. er is dus wel iets gewend hier thuis, maar daar gaat het niet om. de gedachte is of het interressant is voor video opslag. |
| | |
| | #6 |
| MyCE Member Join Date: Jul 1999 Location: WarezTown
| Wat zou een leeg DVD tje gaan kosten?, is dit dus wel de moeite waard op dit moment al? Greetz SX http://kickme.to/wmc |
| | |
| | #7 |
| CD Freaks Senior Member Join Date: Jan 2000 Location: Holland
| een leef dvdtje is verschillend in kosten ze varieren tussen de f50 en f100 dus dat is veel te duur..... (per stuk dan he) |
| | |
| | #8 |
| Senior Moderator Join Date: Mar 2000 Location: Utrèg, The Netherlands
| Bij grote computerbedrijven kun je ze al kopen voor 35 piek per stuk. Neemt natuurlijk niet weg dat dit veel te duur is. Nog een tijdje geduld dus |
| | |
| | #9 |
| CD Freaks Member Join Date: Feb 2000 Location: The Netherlands
| Ik heb een DVD RAM in m'n Mac zitten en dat is best een prettig dingetje hoor. Lege DVD : twee maanden geleden betaalde ik Fl.70,00 voor 4,6 Gig aan opslagcapaciteit. Nog even om verwarring te voorkomen, 1 speed DVD is niet hetzelfde als 1 speed CDR ( ik geloof dat je de DVD speed met 3 moet vermenigvuldigen ofzo) Als opslag voor video vind ik het IDEAAL. |
| | |
| | #10 |
| New on Forum Join Date: May 2000 Location: Rutten Flevoland Nederland
| Ik denk dat Da Taxman noch het meest in de buurt komt, dvd-ram schijfjes voor 35 gulden heb ik nog niet gezien bovendien wordt het pas interesant als je een grote collectie films hebt en dan een dvd-rom brander hebt om films te kopieren of games waar er nu noch maar heel weinig van zijn (geduld), ik denk dat het nu alleen noch maar interesant is voor grote bedijven voor opslag, en geef toe hoelang film kun je op 1 dvd-ram zetten, toch ook niet langer als 45 min. |
| | |
![]() |
| Thread Tools | |
| |