[DivX compressie] advies over "beste" settings
| Dutch: De Woonkamer Discuss, [DivX compressie] advies over "beste" settings at Language Dependant forum; Hoi, ik weet ook dat er geen "beste" settings zijn omdat dit geval per geval afhangt, maar dit is wat ik wil doen: M'n DV500-capture kaart hangt via een videorecorder (tuner) op de kabel. Nu wil ik graag beelden opnemen (misschien eens een film, maar vooral docu's etc). Dit dus |
| Hoi, ik weet ook dat er geen "beste" settings zijn omdat dit geval per geval afhangt, maar dit is wat ik wil doen: M'n DV500-capture kaart hangt via een videorecorder (tuner) op de kabel. Nu wil ik graag beelden opnemen (misschien eens een film, maar vooral docu's etc). Dit dus digitaal ipv op tape. De aansluitingen enzo werken en het opnemen is ook geen probleem; beeldkwaliteit en geluid zijn prima. Mijn "probleem" is echter het exporteren. Ik capture met Adobe Premiere 6 en ik zou graag exporteren naar DivX5. Ik heb echter geen idee welke settings ik best gebruik; 1 pass, 2 pass, bitrate,... Mijn doel is, dat ze zo klein mogelijk zijn (uiteraard )), maar dat ik ze nadien wel vanop CD kan afspelen op een TV en dat de kwaliteit nét goed genoeg is zodat je het op TV (bijna) niet merkt. (het gaat om een Panasonic breedbeeldTV met relatief hoge resolutie)Welke settings voldoen dus aan die kwaliteit? * resolutie voor de DivX? * settings voor "first pass"? * settings voor "second pass"? * andere zaken die ik moet instellen? Het geluid kan ik met Premiere niet exporteren naar mp3, dus dat doe ik dan later met VirtualDub en dat werkt. Graag dus wat advies van mensen die fragmenten DivXen die aan gelijkaardige eisen voldoen. Waarschijnlijk zal ik de settings nadien nog moeten "tweaken" omdat elk systeem anders is, maar dan heb ik toch al een startpunt. Op dit moment is het zoeken naar een speld in een hooiberg, dus als iemand me in de goeie richting kan duwen, zou ik erg blij zijn |
- Today (MyCE Staff)
| |
WIN your own LG N2B1 NAS with 2TB of Storage!*
To win, tell us why you want to win and
tell ,or show us (graphic, video, etc.) why you think Life's Good with LG NAS.
*US only Not registered yet? Register now!
Posting Rules