Old 21-05-2005   #1
New on Forum

afspelen gebrande dvd hapert steeds aan einde

Zelfgebrande DVD's blijken bij het afspelen steeds tegen het einde van de dvd te haperen, te stokken of domweg te gaan stilstaan met bevroren beeld. Ik heb een Nec ND 1100A brander en gebruik Philips RW+ schijfjes. Software is Nero 6.6. Probleem doet zich voor bij alle DVDspelers ook die in de pc zelf. Het DVD-product is wel goed op de harde schijf dus vóór het branden.
Wat kan dat zijn? heeft dit soms te maken met het finalizen? (Wat is dat eigenlijk: finalizen?)
Waar zou het probleem in kunnen zitten, de schijven, de brander of de software?
seymour is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2005   #2
RDJ
CDFreaks Resident

RDJ's Avatar

Re: afspelen gebrande dvd hapert steeds aan einde

Kunnen een paar dingen zijn kan je media zijn waar je het op gebrand hebt en het kan je brandsnelheid zijn dus probeer het eens op een lagere snelheid.
Old 22-05-2005   #3
New on Forum

De brandsnelheid van deze drie jaar oude Nec is al heel laag, max 4X, , er zit ook de nieuwe firmware op dus dat is het niet denk ik.
En die philips schijven zijn toch ook goed neem ik aan?
Old 22-05-2005   #4
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Je zou eens andere media kunnen proberen; het komt vrij veel voor dat media in de buitenste regionen meer problemen vertonen dan in de binnenste ringen. Vooral goedkope media hebben dat probleem, maar ook duurdere schijfjes (of schijfjes met een dure merknaam erop maar feitelijk prut eronder) kunnen deze problemen vertonen.

Je zou eens een nog lagere brandsnelheid kunnen proberen (2.4x), maar dit hoeft niet altijd gunstig te werken; er zijn gevallen bekend waarbij een lagere brandsnelheid voor een lagere kwaliteit zorgt.

Mag ik vragen wat voor DVD hardware je nog meer in je computer(s) hebt? Het zou kunnen zijn dat je hardware hebt die een soort van kwaliteitstest ondersteunt (PI/PIF scanning). Daar krijg je geen resultaten uit waar je blindelins op kunt vertrouwen, maar het geeft wel een indicatie van de kwaliteit van het schijfje (en van de leesapparatuur) weer.
Wat je sowieso eens kunt doen is met Nero CD/DVD speed (wordt standaard bij Nero geleverd) een speedtest uitvoeren. Aan de grafiek kun je dan aflezen waar problemen optreden (met lezen); waarschijnlijk zie je grote anomalieen in het laatste deel van de curve die je krijgt te zien.

Hoop dat het een beetje helpt . Verwacht overigens niet teveel van je brander! De 1100a was voor zijn tijd een leuke brander, maar kan qua brandkwaliteit etc niet meer meekomen met de moderne branders. Het is geen slechte brander, maar het is wel zo dat er in de afgelopen 3 jaar grote vooruitgangen geboekt zijn.
Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2005   #5
New on Forum

Dank, heb me maar een nieuwe brander aangeschaft, de nec nd 3540. Afwachten of hij het goed blijft doen....
Old 25-05-2005   #6
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Quote:
Originally Posted by seymour
Dank, heb me maar een nieuwe brander aangeschaft, de nec nd 3540. Afwachten of hij het goed blijft doen....
Euh of wat het goed blijft doen?

De NEC zal het wel een tijdje uithouden.... als je daarop doelt
Old 26-05-2005   #7
New on Forum

Het probleem lag inderdaad aan de brander blijkt nu. De nieuwe nec 3540 doet het uitstekend samen met de philips schijven.
Old 26-05-2005   #8
Retired Administrator

Dee-ehn's Avatar

Quote:
Het probleem lag inderdaad aan de brander blijkt nu. De nieuwe nec 3540 doet het uitstekend samen met de philips schijven.

Ik wens je veel plezier ermee toe...!
Old 26-05-2005   #9
MyCE Resident

Namoh's Avatar

Quote:

Het lag aan de combinatie van je media en je brander ...................... er is een grote kans dat je nieuwe brander het met andere media ook minder doet, dan nu met deze Philips media.
When you're little, what you really want is for grown-ups to make the world a safe place where dreams can come true and promises are never broken. And when you're little, it doesn't seem like a lot to ask.

Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships.

New rig: Antec P182 Super Mid Tower, Intel Quad Q6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz, Thermalright Ultra-120 Extreme, Kingston 4Gb 1066Mhz dual channel, MSI NX8800GTX OC Edition 768 MB, 4 x 500 GB Seagate Barracuda 7200.10, Asus DRW-1814BLT DVD-RW, NEC AD-7173S DVD-RW, NEC 3,5" diskdrive, Logitech X-540 speakers, Samsung TFT SyncMaster 245B, Creative X-Fi Xtreme Gamer, Be Quiet Dark Power Pro 850Watt, dual boot Windows XP SP2 and Windows Vista.
Namoh is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2007   #10
New on Forum

hallo allemaal

via google kwam ik hier terecht,ook ik heb al heel lang last van haperend of slaat stukjes over of hij stopt,altijd aan het eind de dvds zijn niet te groot en ik gebruik altijd dezelfde schijven waar ik eerder nooit problemen mee hebt gehad,arita's en platium +

Dit is m'n 3e brander de 1e 2 zijn plextor 708a en nu heb ik een lite one
ik heb de firmware ook geupdate en brand op lage snelheid 4 speed zonder dat er wat anders bezig is op me pc

ik ben op dit moment wat hierboven vermeld staat een test aan het doen schrijfkwaliteit aan het doen
scorekwaliteit geeft hij 64 aan

groetjes sanneke
sanneke is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2007   #11
CE Freak

Hi sanneke,

Probeer het eens met een Verbatim schijfje (en je zal versteld staan hoe je problemen wegsmelten als sneeuw voor de zon...)
Cressida is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2007   #12
MyCE Resident

Crowley's Avatar

ik heb ook een jaar last gehad van dit probleem. De grootste kans op succesvol branden had ik wanneer ik de computer opstarte en meteen ging branden. Als de pc langer al aanstond hoefde ik het niet te proberen. Ik geloof dat het met een benq brander was.
Toen ik het genoeg vond en er een plextor ingezet had was het probleem meteen opgelost. (het probleem deed zich voor met alle media zelfs met taido yuden schijfjes)
Crowley is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2007   #13
New on Forum

Quote:
Originally Posted by Cressida
Hi sanneke,

Probeer het eens met een Verbatim schijfje (en je zal versteld staan hoe je problemen wegsmelten als sneeuw voor de zon...)
ik zal het eens gaan proberen maar ben er eerlijk gezegd bang voor,omdat ik er eerder geen last had van de schijfjes die ik aangaf
Old 08-07-2007   #14
New on Forum

Quote:
Originally Posted by Crowley
ik heb ook een jaar last gehad van dit probleem. De grootste kans op succesvol branden had ik wanneer ik de computer opstarte en meteen ging branden. Als de pc langer al aanstond hoefde ik het niet te proberen. Ik geloof dat het met een benq brander was.
Toen ik het genoeg vond en er een plextor ingezet had was het probleem meteen opgelost. (het probleem deed zich voor met alle media zelfs met taido yuden schijfjes)
ik heb hiervoor 2 plextor gehad en ik geloof nooit dat ze stuk zijn,ik krijg ook geen foutmelding met branden hij geeft altijd aan cd suksesvol gebrand,ik als ik brand ga ik eerst me coocies en tijdelijke internet bestanden wissen pc opnieuw starten en dan branden op lage snelheid 4 x dus je begrijpt dat ik er moedeloos van word haha,ook m'n firmware is geupdate dus dat kan het probleem ook niet zijn:-)
Reply

Thread Tools

Posting Rules