Old 12-06-2000   #1
CD Freaks Member

Hoe maak ik van 1 lange mix verschillende mp3tjes zonder het eerst om te zetten in een wav file?
Nice Guy is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2000   #2
CD Freaks Senior Member

Buba's Avatar

Volgens mij moet je hem eerst omzetten naar wave, en dan kan je erin knippen en plakken tot je er niet meer goed van wordt met Cool Edit Pro/2000.
Waarom mag hij dan niet omgezet worden ??!
Buba is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2000   #3
No longer with us

Da_Taxman's Avatar

Ik geloof dat het al wel een keer eerder behandeld is op dit forum. Weet zo niet meer welk programma genoemd werd, BPM of zo misschien/

Probeer de zoekfunctie eens, als je dat niet al geprobeerd hebt...ik weet het anders ook niet.

Da_Taxman
Da_Taxman is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2000   #4
gex
CD Freaks Member

Cool Edit 2000 ondersteunt mp3, dus je hoeft hem niet om te zetten, dus alleen maar knippen en plakken.
gex is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2000   #5
New on Forum

Kun je het niet met winzip of winrar in stukken van 1,44 MB verknippen alsof je dat éene grote bestand op floppy's wil zetten...

vr grtz, zabadak
zabadak is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2000   #6
CDFreaks Resident

zabadak
hij vroeg: omzetten maar MP3, kun je zip en rar ook al afspelen?
Misha is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2000   #7
Waiting on Activation

Met CoolEditPRO + de CoolEdit MP3 plugin kun je 1 lange audiofile heel makkelijk verdelen in losse files. Zoek ff dit forum en je vind wat links waar je deze shit kan downen.

Je laad de hele file in CoolEdit. MP3 of WAV, maakt niet uit, als je voor MP3 maar de MP3 plugin installeert! Met F8 kun je cue-points markeren die het eind van een track en het begin van de volgende aangeeft. Doe dit over de hele file. Ook helemaal aan het begin en helemaal aan het eind.Vervolgens ga je naar View>Cuelist. Selecteer alle cuepoints, klik op Merge. Selecteer weer alle cuepoints, ga naar Batch...geef je directory + filename aan...en kies al bestandsformaat MP3(!)....nu worden alle delen tussen de cuepoints naar losse MP3 omgezet.

Wil je een mix vanaf een audio CD naar losse MP3's omzetten, dan raad ik je Audiograbber 1.62 aan ( http://kickme.to/audiograbber/ ). Ik ga er vanuit dat de mix op CD verdeelt is in verschillende audio tracks. (je kan dus skippen naar het volgende/vorige nummer) Audiograbber kan dan 1 voor 1 iedere track van die CD lezen, opslaan op je hardeschijf of meteen coderen naar MP3. Je kunt Audiograbber ook na het rippen de WAV laten coderen en vervolgens de WAV van die track laten wissen. Zo hoef je niet eerst de hele CD op te nemen, scheelt een boel schijfruimte (uit je post begrijp ik dat dit is wat je zoek....of niet?!)
Je moet alleen wel ff opzoek naar een goeie MP3codec Hier voor raad ik de fraunhofer codec aan...is wel ergens op het net te vinden, maar ik heb 'm hier ook wel liggen.

Ik herinner me ineens dat Musicmatch Jukebox de mogenlijkheid heeft om de line-in signaal van je geluidskaart direct om te zetten naar MP3, maar ik vind het een klote programma, dus ik weet ook niet of en hoe dat werkt.

nos.

[This message has been edited by Nostrofu (edited 14 June 2000).]
Nostrofu is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2000   #8
CD Freaks Member

bedankt!
Nice Guy is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules